Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Då vet du hur du ska ha det, Tommy.[emoji39]

    Helena. Du har ju en YT kanal dvs. Dit du laddar ner dina filmer på YT. Tittar du där på historiken så ska du hitta din film.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      Men guuuuuud så smart det hade jag ingen aning om. Men här är filmen på mitt framtida diskuskar https://www.youtube.com/watch?v=VA0O...ature=youtu.be
      Senast redigerad av HWH; 14 May 2015, 11:32.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Tommy kolla "min" film och se hur strömt det är och hur mycket små pinnar det är på botten, jag tror pinnarna kan vara viktiga i ett akvarium för syresättningen av mulm och botten
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Ursprungligen postat av HWH
          Men guuuuuud så smart det hade jag ingen aning om. Men här är filmen på mitt framtida diskuskar http://youtu.be/VA0OC31HN2w
          Det är den där färgen eller vad det kallas som jag gillar mest. Och det är ju inte alls så stillsamt vatten som jag trodde att dom vill ha

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Ursprungligen postat av Mu(sic)
            Det är den där färgen eller vad det kallas som jag gillar mest. Och det är ju inte alls så stillsamt vatten som jag trodde att dom vill ha
            Det går i perioder dock. Under regnsäsongen så håller diskusarna till i översvämmade och mycket lugna vatten för att leka och ta hand om sina små. Men i övrigt lever de i rätt våldsamma förhållanden, vilket det oftast är i stora floder.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Ursprungligen postat av Einarsson
              Det går i perioder dock. Under regnsäsongen så håller diskusarna till i översvämmade och mycket lugna vatten för att leka och ta hand om sina små. Men i övrigt lever de i rätt våldsamma förhållanden, vilket det oftast är i stora floder.
              Ja jag börjar förstå det efter att ha kollat på lite naturfilmer på Youtube

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                Så många härliga filmer och givande samtal som det förs här idag

                Ursprungligen postat av HWH
                Tommy kolla "min" film och se hur strömt det är och hur mycket små pinnar det är på botten, jag tror pinnarna kan vara viktiga i ett akvarium för syresättningen av mulm och botten
                Yes, lite så jag tänker. Jag har rätt så bra blås i karet med tre ytter- och ett innerfilter. Har påbörjat min bösiga botten med pinnar, flis från rötter och löv samt några få strån gräs. Kan ta några bilder när karet tänds på hur bottenbös v.01 ser ut just nu.
                Senast redigerad av Tommy Vestlie; 14 May 2015, 11:16.
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Så många härliga filmer och givande samtal som det förs här idag



                  Yes, lite så jag tänker. Jag har rätt så bra blås i karet med tre ytter- och ett innerfilter. Har påbörjat min bösiga botten med pinnar, flis från rötter och löv samt några få strån gräs. Kan ta några bilder när karet tänds på hur bottenbös v.01 ser ut just nu.
                  Du köpte ju fler fiskar nu dock så är det inte dags för ett par tre ytterfilter till?
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Appropå mulm och bös.. släppte ner bulldogmalen i ett annat kar idag och hen rörde upp botten lite och nu ser det ut som i naturen
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Ja gör det, behöver all input för min nya setup
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Ursprungligen postat av Einarsson
                        Du köpte ju fler fiskar nu dock så är det inte dags för ett par tre ytterfilter till?
                        Borde faktiskt ingå när man köper diskus. Ett filter per fisk
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • Tommy Vestlie
                          • August 2014
                          • 2097

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Appropå mulm och bös.. släppte ner bulldogmalen i ett annat kar idag och hen rörde upp botten lite och nu ser det ut som i naturen
                          https://www.youtube.com/watch?v=W8iV5tABe5o
                          Perfekt
                          Proud member of Aquascapers of Sweden

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Pia, härlig film på massa mulm.
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Underbart väder, ledig dag. Vad passar sig då bättre än en familjeutflykt till Aqua Zoo för lite kompletteringar
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Putsa, skaka, putsa, skaka, mucka lite, putsa, skaka, putsa, skaka .........
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...