720 l Diskus.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JonasHol
    • July 2010
    • 226

    Det har varit lite av ett antiklimax under kvällen. Det kändes fantastiskt roligt att koppa in de nya diskusarna men direkt detta var gjort så bar det iväg på en middagsbjudning. För att introducera de nya så försiktigt som möjligt så har jag haft karet helt släckt och det var ju ok under em, då såg jag de nya eftersom det var ljust i rummet. Nu senare på kvällen så har ju solen gått ner och det är bäckmörkt i karet. Nåväl jag får se fram emot imorgon lite extra. Utöver mörkläggning så fick karet en extra dos av Easy Life FFM strax före jag flyttade in de nya, senare på kvällen så blev det en extra dos av aqua kraut allt med förhoppning att hjälpa de nya att stressa av. Nu får jag njuta av en öl framför ett svart akvarium, har ni tänkt på att akvariet låter mer när det är släckt?


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Åh vad mysigt det låter Jonas. Blir så varm inombords när någon som du nu njuter av de små detaljerna och dessutom tar en kvällsöl med Diskusarna. Låter helmysigt. Men du. Ser inga bilder alls?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        Ser fram emot att få beskåda dina nya vänner. Sitter ofta och tittar in i ett mörkt kar och framförallt under tidiga morgontimmar då karet sakteligen vaknar till liv i takt med att mörkret släpper sitt tag om denna maritima värld, en fascinerande stund. Måhända är man lite skadad men vem bryr sig
        Senast redigerad av Tommy Vestlie; 12 September 2014, 22:49.
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • JonasHol
          • July 2010
          • 226

          Bilder blir det när de nya har tuffat till sig och när karet är tänt. Just nu är det blir bilderna bättre om ni blundar och själva föreställer er hur det är.
          Sedan skall ni båda (Tommy och Bluewing) veta att jag skänker er en tacksam och en otacksam tanke varje gång jag tittar på det svarta karet. Tacksam för att det var ni och era fina kar med fler än två diskusar som tillslut fick mig att fixa några till, plånboken dock otacksam av samma anledning.
          Ha en trevlig kväll


          Sent from my iPad using Tapatalk

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Varsågod Jonas, men mysigt ändå trots tom plånbok med den gemenskap man kan känna som en Diskusägare bland andra
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • JonasHol
              • July 2010
              • 226


              Undrar om ungarna tycker samma sak när de får fattigariddare till middag i morgon.




              Sent from my iPad using Tapatalk

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                720 l Diskus.

                De blir mätta av att titta på Diskusarna. Helt säkert
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • woodlund
                  • December 2011
                  • 666

                  Håller med Johnny , vem behöver äta när man kan sitta och iaktta sina vackra fiskar istället , det måste vara en bättre bantningsmetod än 5-2 och vad de nu heter alla dom där metoderna
                  1900Liter Diskusvatten


                  Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Japp Woodlund kör själv stenhårt enligt D10-metoden
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • woodlund
                      • December 2011
                      • 666

                      Jag kör med springsomfasenpåjobbet metoden och den funkar den med fast den är inte lika rogivande som diskusmetoden
                      1900Liter Diskusvatten


                      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                      Kommentar

                      • JonasHol
                        • July 2010
                        • 226

                        Gamlingarna tuktar de nya diskusarna duktigt. Samtliga nya gömmer sig bland växter o rötter eller står i något hörn och trycker. Skall jag avvakta eller kan en tillfällig avdelning av akvariet vara något att satsa på?


                        Sent from my iPad using Tapatalk

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av JonasHol
                          Gamlingarna tuktar de nya diskusarna duktigt. Samtliga nya gömmer sig bland växter o rötter eller står i något hörn och trycker. Skall jag avvakta eller kan en tillfällig avdelning av akvariet vara något att satsa på?


                          Sent from my iPad using Tapatalk
                          Personligen skulle jag avvakta. Det är helt naturligt att "gamlingarna" försvarar sitt "revir" mot nykomlingarna

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • JonasHol
                            • July 2010
                            • 226

                            Det låter vettigt Inger och det är nog det jag just nu lutar åt. Man blir bara så nojig när det inte funkar som man hoppats direkt särskilt när det är en relativt stor investering. Jag håller tummarna att det blir bättre på någon dag.


                            Sent from my iPad using Tapatalk

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Jag tror att det minst tar veckor innan du ser vad som händer när maktbalansen förskjuts åt nåt håll. De nya måste ju landa i karet ordentligt.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • JonasHol
                                • July 2010
                                • 226

                                Ok, då får ni vänta på bilder.


                                Sent from my iPad using Tapatalk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...