Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av heba
    Tack Inger för "support" och - nej, han sätter inte stopp för mitt akvarieintresse (det är han som kör mig runt och bär och släpar, så jag ska absolut inte klaga) men jag kanske ska visa lite hänsyn när han tycker att det står akvarier överallt .
    Jag har ju 60-liters kuben också som står i tvättstugan
    Ja, jag hinner tänka på saken ett tag, och det kanske slutar som du säger Inger - karet blir kvar .
    Samma här, sambo bär runt, släpar limmar och gillar vissa delar av hobbyn, men har noll koll på fiskarna .
    Ett litet ynka 112 får man plats med lite hur som helst
    Vill absolut inte lägga mig i om "stopp" eller inte - bara tycker att du är så intresserad och tycker att du har full koll .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Tack Inger för "support" och - nej, han sätter inte stopp för mitt akvarieintresse (det är han som kör mig runt och bär och släpar, så jag ska absolut inte klaga) men jag kanske ska visa lite hänsyn när han tycker att det står akvarier överallt .
    Jag har ju 60-liters kuben också som står i tvättstugan
    Ja, jag hinner tänka på saken ett tag, och det kanske slutar som du säger Inger - karet blir kvar .

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Helene, gör dig INTE av med ditt 112, du kommer bara att ångra dig!!
    Sen tycker jag personligen inte att ens make/sambo ska sätta stopp för dom intressen man har (sätter du stopp för hans?) - spelar ingen roll av vilken typ
    Fast det är vad jag tycker det

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    Se där ja! Va roligt! Jag sa ju att det fanns plats för fler kar. får jag fråga var det ska stå någonstans? Och varför avveckla 112an? Som sagt, att ha tomma akvarier i källaren/förrådet/vinden, no. no.

    Tack för bilder och info om lampan! I like it. Jag bar nyss ner mina grenar i källaren men bestämde mig att det får bli ett öppet kar. så att jag får prova det också!

    Tänkte på en grej idag som vi pratade om förut. Om du någon dag känner för att skippa ottosarna så får du säga till. De är välkomna hit isf.
    Haha! Jag tror inte maken tycker som vi om att inte ha för många kar
    Det ska stå i det rummet där 112:an står, men vi måste möblera om lite först därinne, då det ska stå mot samma vägg.

    Ja, lampan kan jag bara rekommendera, finns troligen att titta på (bortsett från här hemma) på Tritonakvarium i Täby som är lite närmre för dig.

    Kul att du bestämt dig för ett öppet kar, jag tror inte du kommer ångra dig Så upp med rötterna när karet är på plats!

    Ottosarna dog allihop inom ett par dagar, så dom måste ha varit i dåligt skick när jag fick dom, för inga andra mår dåligt

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Se där ja! Va roligt! Jag sa ju att det fanns plats för fler kar. får jag fråga var det ska stå någonstans? Och varför avveckla 112an? Som sagt, att ha tomma akvarier i källaren/förrådet/vinden, no. no.

    Tack för bilder och info om lampan! I like it. Jag bar nyss ner mina grenar i källaren men bestämde mig att det får bli ett öppet kar. så att jag får prova det också!

    Tänkte på en grej idag som vi pratade om förut. Om du någon dag känner för att skippa ottosarna så får du säga till. De är välkomna hit isf.

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Aha, ett nytt kar, det ska bli kul att följa

    //Inger
    Ursprungligen postat av HWH
    Detta ser vi fram emot.
    Ja, det ska bli kul att inreda ett lite större växtkar och kommer också starta upp CO2 med tub i detta , har inte riktigt tänkt klart vad gäller belysningen då det nu sitter 2 originalrör i. Funderar på att initialt komplettera med den belysning jag har till 112:an och därefter köpa en till juwelramp med 2 rör till. Vi får se hur det blir.
    Det tråkiga är att 112-litern nu ser jättebra ut och alla alger har gett med sig, men det kommer ta ett litet tag innan det nya är igång så jag får njuta ett tag till av det gamla
    Senast redigerad av heba; 24 July 2014, 16:06.

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    [QUOTE=Micke L;1701095]
    Ursprungligen postat av heba
    Ja, finns det någon som heter AA dvs anonyma akvarister så får jag gå med där nu, för "så här kan det gå när inte haspen är på"!

    HaHa.. AA köper fiskar och gör vattenbyten i smyg eller

    Schysst belysning du har där.. Kostade ju också lite såg jag. Är du nöjd med den?
    Japp! Man köper fiskar, akvarier och gör vattenbyten i smyg , gömmer dessutom akvarieprylar/akvarier där ingen annan hittar dom .

    Belysningen köpte jag till saltkaret och den hänger med även nu, jag är mycket nöjd då den går att programmera så jag kör aldrig på 100% i sötvattnet. Jag tycker det är en bra LED belysning för dom pengarna, och den finns också i 8500 kelvin har jag för mig.
    Senast redigerad av heba; 24 July 2014, 16:05.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Detta ser vi fram emot.

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    [QUOTE=heba;1701083]Ja, finns det någon som heter AA dvs anonyma akvarister så får jag gå med där nu, för "så här kan det gå när inte haspen är på"!

    HaHa.. AA köper fiskar och gör vattenbyten i smyg eller

    Schysst belysning du har där.. Kostade ju också lite såg jag. Är du nöjd med den?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Aha, ett nytt kar, det ska bli kul att följa

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke L
    Blev ju nyfiken när jag var inne och läste i Likans tråd! Vad är det på G hemma hos dig? Istället för 112:an alltså
    Ja, finns det någon som heter AA dvs anonyma akvarister så får jag gå med där nu, för "så här kan det gå när inte haspen är på"!
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0087[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,5 KB
ID: 2162574
    Ett Juwel 180 liter har hittat hit och skall bli uppföljaren till 112:an. Det krävs en del kul jobb först dock

    Likan, här kommer lite belysningsbilder till dig!
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0080[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 107,4 KB
ID: 2162575 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0081[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 100,2 KB
ID: 2162576 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0082[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 107,7 KB
ID: 2162577 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0084[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 125,9 KB
ID: 2162578
    Belysningen är en Maxspect Razor 120w 10000 kelvin och kuben är ju 60 cm bred.

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Blev ju nyfiken när jag var inne och läste i Likans tråd! Vad är det på G hemma hos dig? Istället för 112:an alltså

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    Kul med bilder! Att du ens lycka fota de där små. Jag försöker ju med tetrorna ibland men känns rätt hopplöst. :P

    Kul att de små växer och frodas. härligt med lite nykomlingar också! Vilket kar ska de till senare tro?

    Och skam den som ger sig. snygg L200! Den ser ju ut att ha lite kroppsmassa.
    Ja, dom små är inte lätta att fota, dom är ständigt i rörelse.
    Jag vet inte riktigt var dom små ska, troligen får dvärgcikliderna gå i 275:an, men var scalarerna ska gå vete sjutton - visst behövs det ett till kar ?
    när man får se L200:an så blir man så glad, men det är allt för sällan.

    Ursprungligen postat av Micke L
    Fina bilder och kul med en massa yngel. Vad gör du med dessa när de blir stora? Säljer av eller skaffar fler och fler akvarier
    Ja, vad gör man med dom? Jag hade inte räknat med att scalareynglen skulle överleva, så vad gäller dom har jag inte planen klar, men små cikliderna har jag tänkt ha i 275:an.

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Fina bilder och kul med en massa yngel. Vad gör du med dessa när de blir stora? Säljer av eller skaffar fler och fler akvarier

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Flera liter sött vatten

    Kul med bilder! Att du ens lycka fota de där små. Jag försöker ju med tetrorna ibland men känns rätt hopplöst. :P

    Kul att de små växer och frodas. härligt med lite nykomlingar också! Vilket kar ska de till senare tro?

    Och skam den som ger sig. snygg L200! Den ser ju ut att ha lite kroppsmassa.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...