Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Likan
    svarade
    Det var en fin växt! Är det en sån växt som kräver det och det och det och det...?

    Jag undrade just hur det gick för dig med nya bygget. Fan va trist. (Jag hade tänkt att höra av mig i lördags och frågat men det rann visst bort.)

    Under tiden, har du funderat mer på invånare dit då?

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Tack snälla ni!
    Ja, jag blev så glad när jag såg denna blomma.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Otroligt kul när plantorna blommar. Och det är ett fantastiskt vackert akvarium. Så enkelt och självklart på bild, så sjukt svårt att få till i verkligheten.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Vad vacker din blommande planta är

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Helene, jag har totalt missat dessa vackra bilder, jättefint!

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Idag när jag tittade i akvariet så har en Buchephalandra börjat blomma, jag blir så glad
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1410122.jpg
Visningar: 1
Storlek: 197,6 KB
ID: 2164039Klicka på bilden för större version

Namn: 1410124.jpg
Visningar: 1
Storlek: 206,7 KB
ID: 2164040

    Vad gäller terrariet så står det still - förra ägaren limmade om det, men gjorde ett så uselt jobb så han ska göra om det igen och på den vägen är det, han har nu haft det sedan i onsdags...
    Under tiden detta trassel pågår så tittar jag på youtube filmer och läser i forum och får en massa ideer, så inget ont som inte har något gott med sig

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Tack allihop Kul att få så positiv feedback!
    Jag har inga corys i detta kar, bara ancistrusar som bottenfisk, har också räkor som "städare". Det är som du säger ElinR inga fria ytor direkt och dessutom soil på botten.
    jag har inte haft något Lido 200 utan har ett annat 198-liters kar, en kub som är specialbeställd och 55 cm djupt - grundare än Lidot. Skulle dock kunna tänka mig ett Lido 200 då jag gillar Juwelkaren
    Ja, Likan, det är bara småfisk i detta kar och det börjar bli många - guppysarna förökar sig som sjutton och likaså räkorna, så det är mycket "knytt" i baljan

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Så snyggt Heba! Så snyggt... Bra jobbat. Fina småfiskar också, som verkligen gör sig bra i ett kar som ditt.

    Skönt att de tog tillbaka terrariet och fixar till den.

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Vackra kar du har! Jag ser i din tråd att du haft Lido 200l, hur upplevde du att det var att sköta när det är så pass djupt? Fungerade det bra? Skulle vilja ha ett kar till och Lido ger ju ganska många liter på liten yta.

    Lämna en kommentar:


  • ElinR
    svarade
    Helt fantastiskt. Bara så vackert.

    En liten undran också. Har du någon sorts pansarmal? För jag undrar hur de funkar när det inte finns så mkt fri sand att böka i. Jag älskar corysar, men oj vad fint du har.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Riktigt tjusigt!!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Åh fy 17 vad vackert Helene. Nu blev jag tokimponerad och fick ett lätt stråk av avundsjuka och villha-baciller!

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Vattenbyteskväll då jag jobbade i helgen och har nu rensat ut massor med växter i juwelkaret - det växer
    En del av växterna ser "stympade" ut uppe vid ytan men det är som sagt pga att jag kortat av dom då det täckte en stor del av ytan.
    Den röda ancistrusen har verkligen en favoritsten - hen ligger där nästan jämt
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1409232.jpg
Visningar: 1
Storlek: 161,7 KB
ID: 2163617 Klicka på bilden för större version

Namn: 1409233.jpg
Visningar: 1
Storlek: 178,5 KB
ID: 2163618
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1409234.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,6 KB
ID: 2163619 Klicka på bilden för större version

Namn: 1409235.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,9 KB
ID: 2163620
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1409231.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,4 KB
ID: 2163621
    I 275 litern måste jag göra rent rutorna innan det är dags för foton

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke L
    Vad är det förresten för mått på terrariet?
    Det är 90 x 45 x 60 cm ett exoterra terrarium, jag köpte det beg och det är 6 månader gammalt.
    i efterhand har jag nu läst mig till att det inte är något ovanligt att dessa terrarier läcker, men tillverkaren skriver att det är "waterproof bottom" - jo hejsan tjena

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Vad är det förresten för mått på terrariet?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...