Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • heba
    svarade
    Mitt blivande/kommande paludarium blev en lååångsam historia.. Terrariet står här hemma och är limmat av förra ägaren, men min tilltro till kvaliteten på denna burk är tyvärr noll och intet (livrädd för läckage!) så den ska säljas.
    Har nu tittat runt på nya terrarier och Hornbach är även i detta avseende "outstanding" i sin prissättning så det blir ett nytt terrarium därifrån och då blir det lite större än det som nu ska säljas vilket ju innebär att bakgrunden måste byggas på!
    Ja, en vacker dag (veckors leveranstid till att börja med) blir det nog klart, och växterna står nu i 60-liters kuben under belysning samt i juwelakvariet.
    Har under dom här veckorna tittat på alla möjliga sidor i frustration över att inte komma igång, och jösses vad mycket läckra burkar det finns inom den "grenen" Grodfolket är verkligen en inspirationskälla!

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Tycker karen dessutom ser provocerande algfria ut
    Håller med, det blir nästan osund avundsjuka från min sida.

    Fantastisk inspiration

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Tack allihop
    Ja, karen är tämligen algfria (i alla fall just nu) det finns lite alger i juwelkaret och 275:an visar på lite brister vad gäller gödning, men på det stora hela är jag nöjd
    Blyxan växer nåt hysteriskt och jag får plocka varje vecka - kärt besvär, men skulle vilja att skotten "kom till användning" så om någon är intresserad så hör av er! Har petat ner lite blyxa i stora karet så nu får jag se om den fungerar utan Co2.
    fiskarna ser ut att må bra också, dock lite mycket fisk i juwelkaret, men väljer att inte se det Det är ju bara små fiskar som förefaller må gott!
    Jag har stoppat ner ett extrafilter i 275:an då jag tyckte att vattnet var fullt av partiklar - har ju ett jbl 1501 men tycker inte att det riktigt räcker till, har väl för "tung last" i det karet.... Nu är det iallafall fint efter att ett aquael turbo 1000 fick åka ner.
    Karen får bara "lunka på" med sedvanliga vattenbyten.

    Lämna en kommentar:


  • ElinR
    svarade
    Oj vad fint det är [emoji4]

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Tycker karen dessutom ser provocerande algfria ut
    "Obehagligt sunda fiskar och provocerande algfria kar".. Rätt bra omdöme..

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Underbart vackra kar Helene

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tycker karen dessutom ser provocerande algfria ut

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Fan vad sweet! Finns ju många med bra sinne för det estetiska.. Tycker firrarna ser obehagligt sunda ut också..

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Riktigt snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Fantastiska akvarium båda två. Du inreder så att det känns så himla spännande att se dem. Så synd att de inte är filmade också så man kunde se ännu mera av allt vackert.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Bra Blyxa! Precis i den tonen ska den vara, inte rödare, inte grönare. jag gillar!

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Fina bilder!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Snygga bilder, och många snygga välmående växter där!

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Lite nya bilder i varierande kvalite
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1410161.jpg
Visningar: 1
Storlek: 161,6 KB
ID: 2164134Klicka på bilden för större version

Namn: 1410162.jpg
Visningar: 1
Storlek: 185,3 KB
ID: 2164135
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1410163.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,1 KB
ID: 2164136Klicka på bilden för större version

Namn: 1410164.jpg
Visningar: 1
Storlek: 134,1 KB
ID: 2164137
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1410165.jpg
Visningar: 1
Storlek: 58,7 KB
ID: 2164138
    Jag gillar verkligen dessa små fiskar, kolglödtetrorna lyser och guppysarna har också starka färger, men dom är hopplösa att fota!
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1410161.jpg
Visningar: 1
Storlek: 199,3 KB
ID: 2164139Klicka på bilden för större version

Namn: 1410162.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,1 KB
ID: 2164140
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1410163.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,6 KB
ID: 2164141Klicka på bilden för större version

Namn: 1410164.jpg
Visningar: 1
Storlek: 46,4 KB
ID: 2164142
    Den stackars bolivianska fjärilscikliden är numer ensam och jag har inte hittat några kompisar till han/hon utan får väl helt enkelt beställa .

    Terrariet är hemma, men jag har inte hunnit ta itu med det, men snart så Massor med växter (bla anubiasen som står i juwelkaret) står här och vänta, så det ska bli kul.

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    Det var en fin växt! Är det en sån växt som kräver det och det och det och det...?

    Jag undrade just hur det gick för dig med nya bygget. Fan va trist. (Jag hade tänkt att höra av mig i lördags och frågat men det rann visst bort.)

    Under tiden, har du funderat mer på invånare dit då?
    Jag vet faktiskt inte vad den kräver mer än att den trivs i min "vård" . Hittade dessa plantor i en köp/sälj grupp på fb och hade inte sett dessa förut, men det har ju gått bra!

    Ja, terrariet börjar bli en trist historia, men vi får väl se när han hör av sig (han sa att han avsatt förra onsdagen för att limma ). Men jag har fått se en massa härliga akvaterrarier/paludarium/faunarium när jag "dammsugit" nätet

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...