350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Tack Bluewing [emoji2] Det är just så det är. Igårkväll höll jag på i fyra timmar med karet. Märkte inte hur tiden rann iväg när jag pysslade [emoji4] och drömde...

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Svärdbärarhonan är inte smällfet längre. Men jag kan inte se några yngel. De svarta fläckarna finns kvar men är inte lika stora som dom var. Hur beter sej ungfödare egentligen när de föder?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Föder ett yngel, vänder sig om och äter upp det...
        Risk finns att det går till på det viset, då ynglen är väldigt små och försvarslösa samt dåliga simmare de första dygnen.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Hur många föds? Om hon käkar yngel skulle hon väl se ganska proppmätt ut fortfarande? Nåväl. Det är spännande i vilket fall som helst [emoji4]

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Svårt att säga då det beror på flera faktorer, så här kan det bli tex...
            When my swordtail began to breed, I put her in another aquarium and filmed. The first fry became food in the large aquarium. I got hold of the 288 live fry. ...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              Svårt att säga då det beror på flera faktorer, så här kan det bli tex...
              https://www.youtube.com/watch?v=k1Lk04xYA94
              Pricksäker film Anders, eftersom jag funderar på svärdbärare tillsammans med mina Kejsargobys Rätt eller fel invånare till dessa är frågan?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Inte en aning, har aldrig haft Gobys så jag vet inte hur de är mot andra fiskar...?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Inte en aning, har aldrig haft Gobys så jag vet inte hur de är mot andra fiskar...?
                  Nää inte jag heller, verkar inte vara någon annan som vet heller tyvärr, och inte hittar jag någonstans vilka fiskar som skulle fungera tillsammans med dessa. Jag kör på en "tanke" bara, rätt eller fel, det visar sig

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Ja det där var ju några stycken [emoji2] om hon hade fött skulle man ju ha hunnit se nån i alla fall.

                    Kommentar

                    • HeidiH
                      • October 2014
                      • 629

                      Tycker inte man ser ynglen första dagarna. Först när de är aningens större har jg sett dem.
                      Sjukt duktiga på att gömma sig! Så ge inte upp!

                      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Det låter bra det [emoji2]

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Pricksäker film Anders, eftersom jag funderar på svärdbärare tillsammans med mina Kejsargobys Rätt eller fel invånare till dessa är frågan?

                          //Inger
                          Jag tjatar vidare Inger med att jag är sjukt nöjd med att jag köpte svärdbärare [emoji6] Särskilt när hanen kör sina små uppvisningar. Moonwalk turboversionen [emoji2]

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mu(sic)
                            Jag tjatar vidare Inger med att jag är sjukt nöjd med att jag köpte svärdbärare [emoji6] Särskilt när hanen kör sina små uppvisningar. Moonwalk turboversionen [emoji2]
                            Det låter bra. Jag kommer nog att handla några kommande vecka
                            Fasen också, vet ju inte ens vad jag ska ha för fördelning på könen - men få hannar+flera honor är det väl som gäller. Det kommer att bli mina allra första svärdbärare.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Jag har flyttat över mina svärdbärare till ett kar så de får gå ensamma för jag ser att det börjar komma yngel, har halvstora redan och såg i pyttesmå yngel idag
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Det låter bra. Jag kommer nog att handla några kommande vecka
                                Fasen också, vet ju inte ens vad jag ska ha för fördelning på könen - men få hannar+flera honor är det väl som gäller. Det kommer att bli mina allra första svärdbärare.

                                //Inger
                                När jag köpte mina sa tjejen att man ska ha två honor på en hane. Annars stressar han tydligen ihjäl honan. Dessutom fick jag höra att man ska ha ungfödare i par. Om det stämmer vet jag inte men jag har ju inte så stort. I ett stort kar har man väl fler antar jag. En av honorna avlivade jag i fredags. Hon var klen [emoji19]

                                Kommentar

                                Arbetssätt...