350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Till vänster bakom roten mot filterbyttan vill jag ha nåt men vad? Ett stenröse? Några fina pinnar kanske? Jag har en sån liten javaormbunke kvar som jag kan sätta nånstans. Stenröse med växt i? Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1427566330.271910.jpg
Visningar: 1
Storlek: 311,7 KB
ID: 2170910

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Fint ju , vad är det som är fel? Kanske några låga cryptocoryner framför och till höger om roten. Japp finmotoriken liksom bara avtar med åren... .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag ska köpa cryptocoryne wendtii tänkte jag och jag har lite hål att fylla i det andra karet nu när jag snodde litegrann ur det Men jag vill ha lite fri yta där framme också så det blir inte så mycket till.

        Jag har stenar under den stora roten som jag tänkte att paletterna kan underminera om dom vill. Dom brukar göra så har jag märkt.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Jag kom helt plötsligt ihåg igår att jag har tre echinodorus bleheri också som är pyttesmå. Jag satte två av dom framför vallisarna och hoppas att om ska växa till sej. Men jag antar att dom behöver botten gödning så jag tror att jag ska köpa såna där kulor till dom.

          Nu väntar jag på att lyset ska tändas så jag får se hur det går för paletterna. Dom flyttade in i går kväll Reflektorer och nya rör får vänta tills jag har fixat bilen och besiktat.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Jag tycker att det ser ut att få plats rätt många tetror i Lidot. Kanske typ 15 stycken? Hur många corysar får jag plats med tro? Såna har jag aldrig haft men jag såg att det finns några som inte blir så stora. Och sen funderar jag på att försöka mej på att fånga den ena ancistrusen och ploppa i den där också. Men det blir ju tetror i första hand. Kanske nu till veckan [emoji2]

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Jag tycker att det ser ut att få plats rätt många tetror i Lidot. Kanske typ 15 stycken? Hur många corysar får jag plats med tro? Såna har jag aldrig haft men jag såg att det finns några som inte blir så stora. Och sen funderar jag på att försöka mej på att fånga den ena ancistrusen och ploppa i den där också. Men det blir ju tetror i första hand. Kanske nu till veckan [emoji2]
              När jag hade mitt Lido 120 hade jag 7 Corydoras (Venezuela Black), 30 Neontetror och ett par med Kakadua-ciklider, det verkade inte vara för mycket fisk
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Kakaduacikliderna är väl större än paletter va? Men jag tror att jag börjar med 15 tetror och ser hur det blir. Jag vill inte att det ska myllra av fiskar [emoji2]

                Kommentar

                • KJE
                  • August 2013
                  • 1066

                  Ursprungligen postat av Mu(sic)
                  Kakaduacikliderna är väl större än paletter va? Men jag tror att jag börjar med 15 tetror och ser hur det blir. Jag vill inte att det ska myllra av fiskar [emoji2]
                  Nja, dom är nog ungefär jämstora, kanske rentav lite mindre. Men 15 tetror låter som en bra början
                  Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av KJE
                    Nja, dom är nog ungefär jämstora, kanske rentav lite mindre. Men 15 tetror låter som en bra början
                    Paletterna Cathrin, är nog två eller tre cm större än apisen skulle jag tro .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Aha då har jag läst fel i beskrivningen

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Lite bilder Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1427733629.945509.jpg
Visningar: 1
Storlek: 320,6 KB
ID: 2170918Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1427733651.183712.jpg
Visningar: 1
Storlek: 351,5 KB
ID: 2170919Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1427733672.983468.jpg
Visningar: 1
Storlek: 370,0 KB
ID: 2170920Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1427733693.019347.jpg
Visningar: 1
Storlek: 447,3 KB
ID: 2170921

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          En Apistogramma, som jag varmt rekommenderar är A. Borellii, förmodligen för att det är den apis, som har levt längst hos mig
                          Under den tiden jag hade denna sociala och ganska så lättlekta dvärgciklid, så tjatade jag på hej vilt om "Mr. Borellii" i min tråd. Men han var ett väldigt vackert exemplar .
                          En gammal bild!
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Vilken snygging

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Vilken snygging
                              .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • KJE
                                • August 2013
                                • 1066

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                En Apistogramma, som jag varmt rekommenderar är A. Borellii, förmodligen för att det är den apis, som har levt längst hos mig
                                Under den tiden jag hade denna sociala och ganska så lättlekta dvärgciklid, så tjatade jag på hej vilt om "Mr. Borellii" i min tråd. Men han var ett väldigt vackert exemplar .
                                En gammal bild!
                                Verkligen jättefin!
                                Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                                Kommentar

                                Arbetssätt...