350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Aha.. Så kul
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Om rommen är genomskinlig är den inte befruktad va? Förra gången scalarerna lekte var den gul och ogenomskinlig. Hur som helst så är det roligt och dom är inte överdrivet aggressiva som paletterna var. Det verkar inte vara bråttom med att flytta dom andra. Jag hoppas ju att dom ska hinna växa på sej mer innan jag byter in dom. Ancistrusen var där och mumsade i eftermiddags så det är nog inte mycket kvar att försvara. Tyvärr så fattas det en neontetra och jag hittar den inte nånstans. Men alla andra ser pigga och friska ut. Svärdbärarna ser i och för sej ut som att dom ska spricka när som helst men det är ju bara normalt

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag har fortfarande minst en räka kvar. Igår hittade jag ett skal. Men det skulle vara kul att se själva räkan/orna

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          Haha spår av dem är icke att förakta!

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            Ahh och kul med svärdbärarbebbar!!

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Ursprungligen postat av HeidiH
              Ahh och kul med svärdbärarbebbar!!
              Jag har inte sett en enda svärdbärarbebbe hittills Det enda jag hinner se är att ena dagen är honorna sprickfärdiga och andra dagen är dom smärta igen. Dom bara försvinner på nåt mysko sätt. Kan ha med rumskompisarna att göra

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Med skalarer i karet får du automatiskt en bebb-fri zon i hela akvariet.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Dina skalarer måste vara runda och goa om magen mest hela tiden .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • HeidiH
                    • October 2014
                    • 629

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Jag har inte sett en enda svärdbärarbebbe hittills Det enda jag hinner se är att ena dagen är honorna sprickfärdiga och andra dagen är dom smärta igen. Dom bara försvinner på nåt mysko sätt. Kan ha med rumskompisarna att göra
                    Nämen... det var ju trist. Mina går med sina föräldrar.. Brukar överleva ett par stycken..
                    Men scalarer är lite värre såklart.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Du kan stryka "lite" och ersätta med "mycket". De är helt galna i småfisk....
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Jo scalarerna ser väldigt välmående ut mest hela tiden Sen har jag ju hört att svärdbärarna äter sina egna i samma takt som dom kommer ut ibland. Men just för tillfället gör det inte mej nånting. Jag har inte möjlighet att flytta dom till eget boende än. Men jag har ett annat problem. Troligen vita prick på en av honorna så jag har köpt faunamor. Hur det kan komma sej vet jag inte. Förhållandena i karet är ju ganska harmoniskt. Det enda jag har gjort annorlunda är att jag har bytt 50% vatten i stället 30% som jag brukar. Temp 27 grader. Inga nya fiskar...

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Efter att ha rådgjort med en lokal gammal räv så började jag medicinera nu. Stor förvirring uppstod när jag riktade om Juwelfiltrets utblås mot ytan Är det vita prick som han säjer så har jag lyckats ta tag i det väldigt tidigt. Efter vad jag har läst har sjukdomen ett ganska snabbt förlopp så jag vill ju inte chansa. Men hur det kommer sej att hon fått det förstår jag inte

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Jag undrar vad som försigår i karet på kvällarna när ljuset har släckts. Det låter som att fiskarna hoppar mot locket. Men jag ser i alla fall aldrig nån som är skadad och dom kommer ju fint överens annars.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Kan det inte vara rampen som knäpper när den kallnar?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Kan det inte vara rampen som knäpper när den kallnar?
                                Ja det kanske det är[emoji2] Hur som helst är det ingen fara. När jag hörde det första gången trodde jag att det var själva karet det knäppte i. Då var jag orolig att det skulle spricka [emoji12] kunde knappt sova.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...