350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Min tanke var att om jag finge till en ögla i ena änden av linan så kan jag linda linan runt växten och roten och genom öglan och sen dra åt och fästa på nåt sätt. Jag får googla på knopar

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Ursprungligen postat av HWH
      Mina kopparbarber leker hela tiden. Fina fiskar
      Jag har inte hunnit observera nåt sånt beteende än men det är ju bara några dagar sen dom flyttade in. Men dom är väldigt fint färgade och lagomt livliga för mej Jag är jättenöjd med dom.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag har ett tjugotal palettyngel som fortfarande lever i plastbacken och det ser ut som att dom har vuxit en del också Jag har "gett" dom smulat flingfoder och skalad artemia och jag antar att dom äter det. Dom blir väldigt aktiva så snart jag släpper i mat fastän den flyter på ytan. Jag ska starta om 54 litraren i sovrummet och flytta dom dit senare. Jag har ju aldrig odlat förut och det här är ju nytt för mej så det skulle vara jättekul om det blir nåt av dom. Det skulle vara jättekul om jag såg till några svärdbäraryngel också men då måste jag ju ha nåt att flytta honorna till. Kanske mitt lilla 15 liters skulle funka? Till en början i alla fall. Dom är ju jättefina mina svärdbärare så det skulle kanske inte vara så svårt att byta in eller sälja dom

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Det blev en del förändringar i Lidot

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mu(sic)
            Det blev en del förändringar i Lidot
            Nu hänger jag inte med riktigt Cathrin, vad har du gjort om? Vad det nu är, så blev det himla fint i alla fall .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Tack! Jag tog bort den stora roten som "hängde" ner för jag fick inte tillbaks den som den var efter att jag hade knutit fast javan Höll på att bli vansinnig så jag tryckte ner javan mellan stenarna i stället. Och jag har satt mer java på roten som blev kvar.

              Undrar varför bilden inte kom upp direkt för. Jäkla Tapatalk har blitt helknas tror jag...

              Kommentar

              • Helene&Andreas
                • January 2009
                • 1336

                Riktigt snyggt blev det!

                //Andreas

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Tack

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Jag är fortfarande förundrad över mina siamensis som tillbringar mesta tiden med att antingen jaga varandra eller leta mat på botten... Jag börjar tro att det är nån annan fiskart

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Idag har jag tillsatt algbekämpningsmedel. Spännande att se om det händer nåt

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ska bli intressant att se vad som händer oss kembombare emellan
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Ska bli intressant att se vad som händer oss kembombare emellan
                          Haha!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Vad valde du för medel och varför just det?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Easylife Algexit. Informationen till den räknade upp flest antal olika alger. Typ. Jag kan ju inget om såna här preparat

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                                Easylife Algexit. Informationen till den räknade upp flest antal olika alger. Typ. Jag kan ju inget om såna här preparat
                                Fungerade medlet på dina alger?

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...