350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Lite bilder [ATTACH]75242[/ATTACH][ATTACH]75243[/ATTACH][ATTACH]75244[/ATTACH][ATTACH]75245[/ATTACH]
    Skitsnyggt!
    Paletter är roliga och riktigt duktiga yngelvårdare. Tror den där burken blir perfekt för dom

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mu(sic)
      Lite bilder [ATTACH]75242[/ATTACH][ATTACH]75243[/ATTACH][ATTACH]75244[/ATTACH][ATTACH]75245[/ATTACH]
      Vilken kalasgrotta du har fått till! Fina bilder .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Tack Inger och Jesper [emoji2] Det är egentligen inte en riktig grotta utan det är några stenar i skuggan under roten. Dom kan ju gräva och greja där. Jag har försökt att göra lite trångt utrymmed där. Jag har ett tjugotam yngel i plastbacken med värme och pump och lite mat så jag hoppas att dom ska klara sej. Sen får jag starta 54 litraren åt dom.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Det bidde inte kolglödstetror. Det bidde kopparbarber
          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1427897210.262952.jpg
Visningar: 1
Storlek: 319,0 KB
ID: 2170925
          Köpte 10 och släppte i 13. Och hungriga var dom
          Senast redigerad av Mu(sic); 01 April 2015, 15:51.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Sånna är fina har varit sugen på dem men inte kommit till skott att köpa dem
            tror Mats fick en massa yngel på sina..
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Jag tyckte att kolglödstetrorna var så små och taniga så jag tror att dom hade blivit käk. Men dom här gör sej verkligen bra i karet och jag ska nog köpa 10 stycken till längre fram

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Enligt Tapatalk är vi numera antingen gravade eller inlagda [emoji23] Den här appen blir bara konstigare och konstigare...

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Visst borde man väl kunna binda fast växter med lintråd? Eller kan det finnas nåt giftigt i det? Jag har inte lyckats få fast växterna ordentligt så jag måste göra om det. Och använda nåt stadigare än sytråd

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Nu har jag en scalare som skiter vitt och drar sej undan igen. Jag tycker att magen ser svullen ut på den också. Fast det skulle ju inte förvåna mej om den har svullat yngel i och för sej. Ena svärdbäraren har blivit smal igen. Men den svullna magen bekymrar mej

                    Kommentar

                    • Jesper Broman
                      • November 2012
                      • 3445

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Visst borde man väl kunna binda fast växter med lintråd? Eller kan det finnas nåt giftigt i det? Jag har inte lyckats få fast växterna ordentligt så jag måste göra om det. Och använda nåt stadigare än sytråd
                      Det borde gå bra tycker jag. Annars så funkar ju fiskelina bra också

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Jag har provat fiskelina men jag kan inte få knutarna att hålla. De glider upp. Men knyta fast flugor och tafsar kan jag konstigt nog Testar med lintråd i stället

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Halloj!
                          Här är en liten film på Kopparbarber i en 70x70x70-kub.
                          När hanarna kommer igång och blir riktigt röda bildar dom små revir där de står mestadels och visar upp sig och småfajtas sinsemellan. De bjuder in honorna till lek - och ja, de blir fler och fler med tiden.
                          De flesta växterna i det här karet är bundna till rötterna med tunn nylonlina.

                          Edit: du får öva in några bra knopar som funkar med nylonlina.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Vilken fin film Jag ska nog i med många fler växter åt dom så småningom. Vad vackert det är med den massan av windelöv Jag provade att göra en ögla i änden på fiskelinan igår men den gled upp den också fastän jag gjorde på samma sätt som jag gör när jag fiskar. Jag ska på't igen i morgon.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Vilken fin film Jag ska nog i med många fler växter åt dom så småningom. Vad vackert det är med den massan av windelöv Jag provade att göra en ögla i änden på fiskelinan igår men den gled upp den också fastän jag gjorde på samma sätt som jag gör när jag fiskar. Jag ska på't igen i morgon.
                              Japp, på't igen!
                              Jag tror att taftknoparna går upp på grund av den typen av knopar måste binda linan mot något - typ en taft eller liknande. Det går att göra "öppna" knopar, som bildar en ögla runt växten och exempelvis rotdelen man vill knyta fast denna på. Det blir en ögleknop som, så att säga, låser sig själv.
                              Växterna i det här karet fick en bindningstid av Teliamått. Det tog ett ganska bra antal timmar att få fast allt, men det var det värt. Dessa växter lever fortfarande, i överflöd, i ett litet 112-literskar som står här. Så fort storbaljan är klar skall växterna över dit.

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Mina kopparbarber leker hela tiden. Fina fiskar
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...