Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    360 liter i timman tror jag det pumpar. var två korgar i, en med makaroner och en med filtermatta och någon tunn vadd-duk.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Lite häftigt med ett set med prylar som känns seriöst hela vägen. Imponerande tycker jag (som inte har ett själv, snyft).
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Mitt första intryck är extremt bra. Kvalitétskänslan är faktiskt enorm och allting är väl igenomtänkt, varenda liten detalj syns att de har tänkt igenom och funderat flera gånger på.

        Hur effektiv lampan är vet jag ju inte förrän jag har plantor i senare, men de säger ju att den är specifikt utvecklad för just detta karet och för växter, så de har säkert kört samma tänk på den.

        Extremt bra produkt är min känsla än så länge, och snorbillig med tanke på vad man får. Självkalrt ingick matta som karet ska stå på också. Tuta & köra. Man fick med ett förfilter också att sätta på insuget. It's good, it's good. Jag hör inte filtret hleler, i mina öron är det HELT ljudlöst, det går inte höra i mitt vardagsrum iaf det överröstas av dator/diskuskaret.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Ännu en smådetalj, utblåset är utformat på ett sätt som skapar en liten virvel i vattenytan som suger ner ytfilmen och skjuter ut den i karet, dvs de har även samtidigt fixat ett sätt som tar hand om den dära proteinhinnan man kan få ibland.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Sponsard av Dennerle eller har du som jag upptäckt att de gör himla bra grejer? Ofattbart att de inte säljs i någon etablerad säljare i Sverige.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Sponsard av Dennerle eller har du som jag upptäckt att de gör himla bra grejer? Ofattbart att de inte säljs i någon etablerad säljare i Sverige.
              Ja det är fan sällan man stöter på produkter som är så extremt igenomtänkta på varenda litet hörn och varenda liten detalj. Jag är imponerad.

              Ska man upp i riktiga kvalitétsgrejer så är det ADA som gäller men det kostar ju 5 gånger mer, Dennerle är prisvärt.
              350L Diskus

              Kommentar

              • Karl Holm
                • November 2011
                • 223

                Håller med. Dennerle är superbt från A till O! Kasta upp lite bilder nu.

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Finns inget att se nu. Karet är bara karantänskar åt en sjuk diskus just nu som kämpar på efter att ha fått problem efter ett långt strömavbrott.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • blaze1337
                    • July 2014
                    • 646

                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Finns inget att se nu. Karet är bara karantänskar åt en sjuk diskus just nu som kämpar på efter att ha fått problem efter ett långt strömavbrott.
                    tråkigt när sånt händer , hoppas det löser sig !

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Ursprungligen postat av blaze1337
                      tråkigt när sånt händer , hoppas det löser sig !
                      Ja det är skittråkigt men inte mycket att göra åt. En del av hobbyn. Men men, än har jag inte gett upp hoppet. Även om det varken sett ljusare eller mörkare ut de senaste dagarna.
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Karl Holm
                        • November 2011
                        • 223

                        Ah. Håller tummarna!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Samma här.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Tror jag skulle behöva något antibakteriellt dock. Kanske finns något på djurmagazinet, får nog kolla imorrn. Typ JBL Furanol eller Sera Baktopur. Kanske inte de starkaste grejerna, hade hellre fått tag på Flagyl men inte så lätt att hitta och övertala en veterinär såhär på helgen.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Testat Multicura?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Vet inte om den är så effektiv antibakteriellt? Det är väl inte dens primära effekt. Men du har en poäng, kanske är värt att pröva.

                                EDIT: Kom precis på, med tanke på att multicura är "safe" för filtret så kan det knappast vara speciellt hårt emot bakterier. Så därför tror jag inte det hjälper mot interna bakteriella problem.
                                Senast redigerad av Einarsson; 13 September 2014, 21:12.
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...