Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Jaha, nu ser det ut såhär istället... Tycker iaf det är bra/bättre. Mycket mer simyta framme vid rutan osv. Lätt att nå överallt med slamsugare (med undantag bakom till vänster kanske) men där kommer inte diskusarna hänga så mycket tror jag inte.

    Tänkte som sagt lägga till mer saker sen, mer små anubias och lite mossor för att täcka över en del av roten till vänster osv. Och även lite på red moor-pinnarna som sticker ut här och var.

    Blir bra detta sen med lite mer växter. Er idé att såga itu roten var grym. Den biten jag trodde skulle bli mest kass om man sågade itu är den som jag tycker blev bäst nu, dvs den biten till vänster. Den lilla ön där blev jättebra.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Einarsson; 06 January 2013, 16:26.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Bilder, lite suddiga men jag har inget bra objektiv för akvariefoton.. och frmaför allt inget stativ.
      Bifogade filer
      350L Diskus

      Kommentar

      • Dr.Dork
        • December 2012
        • 263

        Sv: Diskusdrömmen tar fart!

        Snyggt det där! Gillar hur roten till höger ger härlig känsla, och den till vänster är inte dum den heller!

        Saknar dock nån högre växt bak i akvariet? Tror lite jätte vallisinera skulle sitta fint

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Tack. Ja tanken har slagit mig också att ha något större/högre i bakgrunden någonstans. Ska ju ha dit mer anubias och kanske mossa senare är tanken så det kan mycket väl bli något mer.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Vattenströmmarna blev helt perfekta. All skit från diskusarna och dylikt hamnar i en liten virvel på något sätt i mitten under den höga roten och lägger sig fint på botten i en liten hög, behöver bara slamsuga typ 5 kvadratcentimeter så är 90% av skiten borta.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Gav mina diskus lite fryst mysis idag, de fattade typ inte att det var mat. Korkade.
              350L Diskus

              Kommentar

              • Vinter
                • August 2006
                • 248

                Ursprungligen postat av Einarsson
                Damn, karet är ju enormt.. Vadfan har jag gett mig in på?
                Hahaha! Precis min tanke när jag hämtade mitt nya Juwel Rio 240 Liters kar idag! Jag hoppades att det var en del frigolit runt karet i kartongen...men icke... karet var lika långt som kartongen! Självklart visste jag hur stort akvarie jag köpt...men 120 cm har aldrig varit så långt som idag...
                Kul tråd! Och mycket snyggt akvarie!
                19L Räkor
                63L
                240L under uppstart

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Tack så mycket. Ja det kändes väldigt stort. Men så fort man fått det på plats och inrett osv så känns det snart litet igen. ;D
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Vinter
                    • August 2006
                    • 248

                    Ja då dröjer det inte många månader så ser vi nästa tråd du startat om ditt nya 1000 liters kar?
                    19L Räkor
                    63L
                    240L under uppstart

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Hoppas kan man alltid! ;D Vore ju sjukt coolt med ett kar med samma bredd/höjd men typ 3 meter brett. ;D
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Vet inte vad jag ska göra med mitt 100literskar. Min Co2anläggning behövs väl egentlgien inte hos mina diskusar då det nästan bara är anubias där i.

                        Funderar på om man ska göra någon rolig stilren aquascape med bottentäckare osv. Det värsta är att det kostar så äcklig tmycket att köpa så mycket växter för att täcka ett helt kar...
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          Ursprungligen postat av Einarsson
                          Gav mina diskus lite fryst mysis idag, de fattade typ inte att det var mat. Korkade.

                          den dagen de dör av hög ålder, dvs om 10-12 år, så kan du ju dissikera en och väga upp hjärnan,
                          det blir inte många gram......


                          fasen jag som fullvuxen man skall ha cirka 1400-1600 gram i huvvet, men inte ens dom grammen
                          fattade att det var mat i alla burkar som stod på bordet sist jag var i asien......



                          .
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Haha det är inte lätt.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Einarsson
                              Vet inte vad jag ska göra med mitt 100literskar. Min Co2anläggning behövs väl egentlgien inte hos mina diskusar då det nästan bara är anubias där i.

                              Funderar på om man ska göra någon rolig stilren aquascape med bottentäckare osv. Det värsta är att det kostar så äcklig tmycket att köpa så mycket växter för att täcka ett helt kar...
                              Varför ska du köpa så mycket växter, ska du inte köra med co2? Bra med ljus och göda med co2 och PMDD kan du snart sälja växter istället. De som har testat co2 och säger att det växer halvdant har gjort något fel, och då ofta troligtvis för lite co2, eller för lite ljus...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Växer dåligt är väl knappast problemet. Men det tar ändå ett bra tag för bottentäckare att breda ut sig. Men det blir ändå en del man måste ha att börja med.
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...