Originally posted by kaj.p
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diskus & annat
Collapse
X
-
Diskusdrömmen tar fart!
Jag hade Pistia vilket jag avråder ifrån eftersom de växte toksnabbt i varmare vatten. Ska pröva Frogbite i det karet sedan.
Det behöver ju bli långa rötter på växten som hakar fast i inredningen för att växten inte ska snurra runt.
Både Pistia och Frogbite har långa rötter.
Det räcker ju med att en växt hakar fast så hakar de andra i den.
Comment
-
Diskusdrömmen tar fart!
Originally posted by Bluewing View PostJag tror Mathias djäklas lite granna.....
Jag har helt plockat bort dessa växter då de drar all näring, de har ju fri tillgång till co2 konstant, det har inte övriga växter vilket gör det orättvist för det som lever under.
Comment
-
Originally posted by Mathias Nilsson View PostJag har ju svårt att se att det enbart är 30+ grader precis under rampen. Jag har ju haft Limnobium laevigatum under juwelrampen i flera omgångar och precis under rören är det naturligtvis varmare än så.
Jag har helt plockat bort dessa växter då de drar all näring, de har ju fri tillgång till co2 konstant, det har inte övriga växter vilket gör det orättvist för det som lever under.
Comment
-
Härligt, då dröjer det inte länge förrän min lilla beställning växer till sig och "räcker" så att säga.
Kul med lite större diskusgrupp nu. Innan var det lite mer bråk och att de jagade bort varandra etc men nu när de är lite fler så håller de sig mer i grupp och chillar tillsammans. Ju fler fiskar desto bättre gruppharmoni.
Comment
Comment