Nu blir det EN sista rant. Var orolig att jag köpte för stora fiskar nu då jag väldigt gärna vill att alla fiskar ska vara ungefär samma storlek, det känns bättre av någon konstig anledning. Störst är ju hecklarna, de såg riktigt stora ut hos Tony, det fanns ännu större, MYCKET större, för samma pris, men jag valde de små ändå. Men de var precis lagom stora i jämförelse med mina andra fiskar. De såg större ut i Tonys kar som är lite mindre än mitt. Det är svårt att jämföra när man får andra perspektiv sådär. En av heckelcrossarna är något större än min gamla största, den är rätt fläskig, riktigt tjock över trynet också.
Jag har fått för mig att det funkar bäst när de är ungefär samma storlek än om det är alldeles för stora skillnader. Har även fått för mig att det ser bättre ut.
Läckra fiskar som vanligt , tycker verkligen om de nya fiskarna , vad låg hecklarna på i pris
De kostade 1200 kr st. Det finns 5-6 st kvar, tom ett par tror jag om du skulle vara sugen. En av de som är kvar är enorm, säkert 17-18cm. Det är extremt bra pris. Odlarna tar typ 13-1400 kr i inköpspris på dessa fiskar numera och då antagligen i mindre storlek.
Dessa är självlysande i den blå färgen. När karet är släckt så lyser de nästan som lampor, helt otroligt. Ska kämpa för att få tag på bilder på dem. Tyvärr är det ju omöjligt utan att tända.
A forum community dedicated to Aquatic tank owners and enthusiasts. Come join the discussion about flora, fauna, health, housing, filters, care, classifieds, and more!
Är det inte alltid vattentemp gällande även ytväxande?
Hur som, jag tror jag får en liten bit sån planta på tisdag. Så bara att slänga i och se vad som händer. :-) Kommer antagligne få befinna sig i kanterna på karet så får det vara öppet i mitten eftersom det ändå är lite mer ytrörelse där vilket antagligen är dåligt för växten. Kanterna och bakom utblåsen mot bakgrunden till.
Det förhindrar även frystorkad mat att flyta iväg in bakom eller på bakgrunden och in i hörnen där min teknik är, vilket faktiskt är ganska bra. Då fångar växten upp det och fiskarna kan få tag på det ändå, tänker jag.
Comment