Kul att se diskusarna på morgonen nu, de päste och hängde i bakgrunden av akvariet bakom roten. Sen när jag gick och ställde mig framför rutan och kikade in så simmade de fram och kikade på mig vid rutan allihopa. Så awesome fiskar.
Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
Finns i i storlekar från måttligt flöde till töm ett 200 liters akvarium på någon minut...Kommentar
-
-
Bör jag oroa mig över sanden och att den ska bökas runt i? Bör jag fixa någon firre som gör det? Ska ju ha 10 Corydoras typ men de bökar ju inte så himla mycket.
Ska man ha någon sandbökarciklid eller något? Isåfall vilken? Mycket frågor nu men jag vill vara säker på att det inte bildas problem med sanden i framtiden.
Kanske räcker med att man bökar runt lite i den själv när man slamsuger?Kommentar
-
Jo fler slangar tömmer snabbare men det ger inte mer sug när jag ska suga upp skit från botten.
Vad som helst utom snäckor dock, jag gillar inte snäckor. Men det pratas ju mycket om dom i detta fallet.. Jag är medveten om att de antagligen är bäst, men hoppas jag kan hitta något annat som är good enough.Kommentar
-
en liten utvändig cirkulationspump då?
som du kopplar slangarna på, de borde ju funka för å orka suga upp "skiten" från botten.MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Kommentar
-
De har fått sin första laddning mat nu. De har väl lite svårt att uppfatta/se/veta när och var maten kommer i början innan de lär sig det, men så fort de fick syn på maten och hittade den så käkade de upp den direkt.
Bra start iaf, de verkar må bra och trivas.Kommentar
-
Haha härligt Mats.
Jag ska försöka börja med någon liten rutin innan varje matning, typ plaska lite med fingrarna på ett speciellt ställe innan maten kommer så kanske de lär sig att de ska komma då när de hör plasket.
EDIT: Himlans vad mycket tetror det var där i också.Kommentar
-
Ursäkta dålig kvalité, filmat med iphone. Anywho, lite längre fram i videon kommer närbilder och så fort jag kom nära karet skulle de flesta av dem fram och visa upp sig. De verkar gilla kameran
Kommentar
-
Haha härligt Mats.
Jag ska försöka börja med någon liten rutin innan varje matning, typ plaska lite med fingrarna på ett speciellt ställe innan maten kommer så kanske de lär sig att de ska komma då när de hör plasket.
EDIT: Himlans vad mycket tetror det var där i också.
Ja, där var 200 st. Glödbandstetror, 60-70 st. Kejsartetror och 50-60 st. corysar.
Kommentar
-
Kommentar
-
Hur stort var det karet du hade där Mats? :o Funderar på om jag kan fixa ett tetra-stim av något slag till.. Tänkte ha 10 corys, har 20 rubintetra nu. Vinkeltetra tex.Senast redigerad av Einarsson; 08 December 2012, 18:22.Kommentar
Kommentar