Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av noisy
    Jag förstår att veckan kunde varit bättre och att förlusten av bil och fiskar är jobbig, men som du har varit inne på så när nu detta hände, Bilkrasch och doppvärmarkrasch, så finns det ju även mycket att vara tacksam för om man betänker vad som skulle kunna gått förlorat och då speciellt vid bilkraschen. Om resultatet även blir att din fru känner mer för fiskarna nu efteråt så är ju det ett positivt eftermäle.
    Ja eftersom effekten innebär att jag för evigt kommer att hålla ögonen på vägen utan att fippla på stereon och annat samt hålla hastighetsgränserna exakt så gissar jag att krocken kan rädda/förlänga mitt eget och andras liv i förlängningen.
    Och att både jag och min fru närmat oss varandra ytterligare (vi satt bägge i bilen när det small) genom att vi förstår hur lätt man kan mista varandra.
    Och att detta även gäller de djur jag håller och älskar.....Ja då är det en viktig utbildning jag fått av livet. Hellre ett skrämskott till lärdom än ett riktigt skott som som avslut.
    Så just nu gäller nog tacksamhet för det mesta egentligen.
    Vi/jag lever ju som om jag vore odödlig ibland. Nu vet jag annorlunda (igen). Vad jag menar med sista är att jag fått påminnelser som denna förr och man glömmer alldeles för lätt viktiga saker.
    Senast redigerad av Bluewing; 29 June 2014, 16:12.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ibland så får man sina tankeställare i livet, som att vara väldigt rädda om sina nära och kära, där också våra familjemedlemmar djuren ingår .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Kul att ni klarade er oskadda och ännu roligare med hur bra allmänmåendet måste vara med tanke på hur öppenhjärtigt du berättar om ditt liv och er inställning till att hitta och lyfta fram de bra bitarna i dåliga händelser..

        Kul att se en människa som tar sig tid att framföra och fokusera på positiva saker..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Inger: Japp, så är det.

          Ettfett: Det där var allt riktigt varmt sagt
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Det där är inte helt fel egentligen. Lika viktigt åt bägge hållen egentligen. För varmt eller för kallt. Du tänker på eget bygge?
            Ja det är inte så svårt att bygga. Det finns temperaturmätare som man enkelt kan använda. Den här typen av anordningar kan jag svära på att det redan finns någonstans dock. Att övervaka temperatur i olika vatten borde vara ett behov som finns någonstans i världen.
            350L Diskus

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Inger: Japp, så är det.

              Ettfett: Det där var allt riktigt varmt sagt

              Jag har ändå läst det du skrivit i ett par år och det är mitt samlade intryck..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Jag gillar er så mycket. Internet är samlingsstället för allt elände i världen och då är det skönt med läsning som detta.

                Ibland blir liksom akvarier så självklart och då träder individerna fram istället.

                Det är många av er jag måste träffa, bättre förr än senare. Segt att tre fina akvarister suttit lite i kläm vad det verkar, lider med er.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Åh vad gott det känns när man trots att man egentligen bara sitter vid en dator här hemma och då här på Zoopet kan uppleva en genuin medkänsla, faktiskt också vänskap och sympati mellan varje bokstav som skrivs ner av er andra. Man kan inte bli annat än varm och banne mig lite smålycklig Hade jag aldrig trott när jag råkade ramla in här för ett par år sedan. Att det så tydligt skulle märkas och kännas att det sitter verkliga människor därute
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Blir lite nostalgisk av allt prat om discus, och alla fina bilder och filmer, och hoppas det är ok att jag visar några bilder på några av de discusar jag har haft
                    Bifogade filer
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Såna godingar. Idén är ju drömmen om Diskus. Så tillbakablickande drömmar är lika mitt i prick som andra egentligen.
                      Jag är mera glad att få se vad du haft. Ser ut att vara riktigt fina välmående individer. Hur länge höll du på med Diskus, Shepard? Vad var det som gjorde att du började? Vad var det som gjorde att du slutade?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Tja, att jag började... Jag har alltid gillat ciklider, och hade väl som många ciklidioter sneglat länge och väl på discus, och när jag hade råd, och hade ett passande kar ledigt, så slog jag till Det turkosa lekparet gick i en 375:a som jag var dum nog att sälja. Varför jag slutade, hmm, ja säg det, när det kommer till inriktningar på kar, så är jag en aning velig

                        Det var väl 10-15 år se'n jag hade dem. Just nu ser väl inte livet ut som jag skulle vilja att det gjorde, och när jag känner att liv och ekonomi är som de ska, så står discus högt på önskelistan igen.

                        Några fler bilder på det turkosa paret, och ett annat par jag hade senare:








                        Senast redigerad av Shepard; 29 June 2014, 22:42.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ok. Intressant att få veta. Ofta följer väl våra val av kar och fiskar hur livet utformar sig på andra plan. Vad man har plats för helt enkelt. Ser ju att du varit med här ett tag, sedan 2003. Tycker det är roligt att du är kvar i forumet och delar med dig.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Här var det både härligt och tråkigt att läsa idag.
                            Men som alla andra har sagt så är det ju underbart att ni klarade er. Och även skönt att discusen klarade sig.

                            Håller även med varje ord från ettfett.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Ok. Intressant att få veta. Ofta följer väl våra val av kar och fiskar hur livet utformar sig på andra plan. Vad man har plats för helt enkelt. Ser ju att du varit med här ett tag, sedan 2003. Tycker det är roligt att du är kvar i forumet och delar med dig.
                              Hehe, tja, har väl inget bättre för mig än att hänga här Finns en del roliga och bra trådar här på zoopet, som den här t.ex. Är väl inte så aktiv i trådarna, och er trådgemenskap som jag skulle vilja, men vill inte tränga mig på, och känner väl lite att jag inte har så mycket vettigt att tillföra.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Jesper Broman
                                Här var det både härligt och tråkigt att läsa idag.
                                Men som alla andra har sagt så är det ju underbart att ni klarade er. Och även skönt att discusen klarade sig.

                                Håller även med varje ord från ettfett.
                                Det här är lite som en slags positiv konspiration Ja det är verkligen underbart att det gått så bra trots allt. Det häftiga är att alla dessa debatter om veckan ger en slags "terapieffekt" så just nu känns det tvärbra. Såna här inlägg, som nu från dig, ger en mental Salvekvick-effekt helt enkelt.

                                Ursprungligen postat av Shepard
                                Hehe, tja, har väl inget bättre för mig än att hänga här Finns en del roliga och bra trådar här på zoopet, som den här t.ex. Är väl inte så aktiv i trådarna, och er trådgemenskap som jag skulle vilja, men vill inte tränga mig på, och känner väl lite att jag inte har så mycket vettigt att tillföra.
                                När babblet skenar iväg så som det kan göra här på Zoopet i vissa trådar så är det ju lätt att tro att man behöver "ta i" när man skriver i form av kunskap, erfarenhet eller djupsinnigheter. Men här uppskattas att man ibland bara är med och lägger till en kommentar eller så. Eller håller med någon. Eller tvärt om. Eller annars att man är tyst och lyssnar bara. Tycker det är roligt att du lägger till när du har tankar eller minnen som ploppar upp.

                                Inser att klockan passerat 12 och att det är natt. Orkar inte se slutet på fotbollen. Så vi hörs igen
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...