Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Visst är det härligt med bra service

    Dorsigera har jag aldrig haft, men det är en vacker fisk så det kommer nog bli riktigt bra det där.
    Och så har du ju något att sitta och drömma om under semestern så det kan ju inte bli annat än en bra semester för dig tror jag.
    Ja det känns riktigt, riktigt gott nu.

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Skön semester du får nu, Johnny! Det blir angenäma bekymmer att sitta och drömma om vad som komma skall, det är du väl värd!
    En öl i en slapp stol och lite fantasibilder i skallen kring mötet mellan Diskusarna och Dorsigera. Det blir helbra.

    Ursprungligen postat av Inger H
    Somliga har det då väldigt lätt ibland

    //Inger
    Men så lätt som idag har det aldrig gått egentligen. Att samtliga arter man behöver bara finns där och "väntar" på en i butiken är ju helt sanslöst egentligen.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Tack, Mats för alla filmer om Dorsigera. Tycker denna är hur njutningsbar som helst:
      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


      Det var den filmen som satte sig på näthinnan när jag såg den första gången.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ja, den filmen är fin (om jag får säga det själv), gäller dock att man kollar i HD.
        För min del är det inget snack om att det skall bli ett litet gäng dorsigeror i nya burken, de är så vackra och trevliga att kolla på.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Kört den via apple TV till TVn i HD på 46 tum Det är gosigt det!
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Wow, det där måste jag testa!

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Härligt med lite flyt nu! Och vilken handlare. Guldkornen ska man vara rädd om! Liksom tacka och ta emot. Det måste ju även vara toppen att ha något att se fram emot efter semestern!

              .... Och vilken listig plan du har ang ett till kar. Precis som jag gör, haha. Jag klurar på något en tid, sen när det är rätt tillfälle så berättar jag idén med bra argument. Då funkar det för det mesta.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Kört den via apple TV till TVn i HD på 46 tum Det är gosigt det!
                Nästan på gränsen till nörderi.


                Kul att det gick så bra i affären, bra service kan lysa upp den dystraste dag.

                Tänkte på detta med hallen. Är det inte dags för ett jumbonano med vildfångade diskusar?
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Likna: trippeljavisst!

                  Helena: Klart över gränsen snarare.

                  Det är lätt att glömma hur en bra människa kan lyfta upplevelsen när man handlar nu när "allt" är bättre via webben.

                  Det har varit dags med detta Jumbonano hur länge som helst. Men jag utvecklar som tur är tidigare oanade talanger av listighet. Skulle om jag får vara kinkig önska att frun vore lite mindre listig bara
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Håller med Helena! Ett jumbonano med vf discus vore väl toppen. Lagom storlek på ett sådant nano tycker jag kan vara runt 960-liter. Karet kan du (som jag gjorde) ställa i vardagsrummet, där det är mycket "trafik" - folk på kontinuerlig genomfart, partyn, grannens ohängda ongar som klafsar barnhänder på rutorna o.s.v
                    Nu är manegen krattad!


                    Här några semesterfunderingsbilder;
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Det är så man baxnar…åh
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Helsköna bilder! Det var bilder som dessa som fick mig att tycka att diskusar var nödvändiga. Toppensnyggt akvarium som är vackert även sett som växtkar. Nu känner man Diskussuget
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Förresten så har min Panaqolus Albomaculatus klarat sig (LDA031). Helt fräsch efter en tid på botten i ett kar med drygt +35 med syrebrist. Vilken tålig fisk!
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Helsköna bilder! Det var bilder som dessa som fick mig att tycka att diskusar var nödvändiga. Toppensnyggt akvarium som är vackert även sett som växtkar. Nu känner man Diskussuget
                            Ja, det är ju gammal skåpmat (och bilderna har vi nog sett till leda...) men jag tänkte att jag skulle semesterläska dig lite.

                            Härligt att din mal klarade sig!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Drömmen om ett Discusakvarium

                              Om man nu, som du, "råkat" skapa ett urvackert kar med mycket fina fiskar så blir det liksom aldrig skåpmat Varje kar man gjort är ju unikt i sig. Så exakt på detta sätt kommer det ju aldrig bli igen.
                              Därför blir ju aldrig ett kar "gammalt" egentligen.

                              Ja det är kul att den klarade sig. Men eftersom handlarn även hade denna mal (helt sanslöst egentligen) så hade jag ju haft fler i karet om jag inte sett den
                              Men apropå Panaqolus, fungerar det med flera i karet? Eller är de för tuffa mot varandra? Någon som vet?
                              Senast redigerad av Bluewing; 01 July 2014, 16:59.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Om man nu, som du, "råkat" skapa ett urvackert kar med mycket fina fiskar så blir det liksom aldrig skåpmat Varje kar man gjort är ju unikt i sig. Så exakt på detta sätt kommer det ju aldrig bli igen.
                                Därför blir ju aldrig ett kar "gammalt" egentligen.
                                Det är intressant det du tar upp (om det är ok att uppehålla sig till "skåpmatskaret" en stund?), för det här karet (man kan se olika faser av det på bilderna - jag rensade bort en hel del växter när jag introducerade vf Nahmunda-discusarna) har verkligen "råkat" bli som det blev.
                                Jag hade givetvis en tanke om hur jag ville att det skulle se ut, men lät varje fas få utveckla sig på egen hand.
                                Nu när jag tittar på bilderna får jag genast intensivt skarpa indikationer på hur jag sannerligen inte tänker gå till väga när jag inreder nya karet.
                                Det är samma feeling som när jag hör mig själv spela gitarr på radio, skiva eller CD etc. Varenda gång jag hör mitt eget gitarrspel tänker jag; "huoah-i-helvete... Hur tänkte jag där då? Fan, jag skulle ju ha lirat si och så istället... Jävlar också!"
                                Så, verkligen; exakt på det sättet kommer det aldrig bli igen!

                                Nä, nu får det bli maldiskussioner här i tråden istället - ös på nu!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...