Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Perfekt svar! nu fick jag även en idé om hur jag ska göra sen. Tackar.
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • MonkanS
      • December 2011
      • 861

      Först vill jag säga grattis till vinsten. Den är du verkligen värd med ditt enormt fina diskuskar.
      För det andra säger jag så här. Samma sak som andra här sagt dig. Lägg inte ner din tråd. Ta en paus och kom igen när lusten faller på.

      Jag har själv inte varit så himmelens aktiv här på zoopet på sista tiden. Karen tuffar på och inga stora saker händer egentligen. Det är väl så det ska vara när allt kommit i balans. Fiskar o räkor äter o skiter som de ska. Simmar glatt på som de ska också. Växterna sköter sig. Vardagslunken har infunnit sig så att säga..

      Jag tittar in här ibland i tysthet. Säger inte så mycket. Läser mest bara..


      ...........
      Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

      Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        Nu måste man ju bara flika in o säga grattis till månadens snyggaste akvarium

        En sak som är riktigt kul är det faktum att man har varit med från allra första början från tanke till utförande , det har varit en riktigt härlig resa såhär långt , själv har jag haft fullt upp med mina olika akvarier och underhållet av dessa med allt annat som behövt göras här ikring , just nu är även karantänkaret igång då en av våra stor rödturkar inte sett speciellt pigg ut på sistone , mörk i färgen och snabb andning men äter ok , trodde först att det var flagellater men jag tycker mer att det ser ut som gälparasiter så nu är jobbet igång för att få honom tillbaka till god hälsa igen.
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Tack mina vänner för vänliga kommentarer. Eftersom ni är mina vänner kan jag inte låta bli att visa en bild på ett mycket älskat yngel. Inte Diskusar utan något bättre. Min son fick sitt första barn nyss. En dotter. Så nu är jag en extremt stolt och komplett nyförälskad Farfar Jag såg henne för första gången idag och tittar regelbundet med bultande hjärta på denna söta flicka:
          Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0133.jpg
Visningar: 1
Storlek: 75,2 KB
ID: 2157619
          Livet är bra magiskt ibland
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Grattis farfar!! Så sött lite yngel , de är verkligen små mirakel dessa små pluttarna
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Grattis Gissar att det blir annat foder än nykläckt artemia för det ynglet.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Tack! Nja det fungerar lite som med Diskusar (som jag förresten tror vi står genetiskt mycket nära) Näringen produceras av mamman och i många fall i 6 månader.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Grattis Johnny, du kommer att bli en förträfflig farfar .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ja Inger, tror nästan det själv Det är förunderligt hur många människor man får plats med i sitt hjärta.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Ja Inger, tror nästan det själv Det är förunderligt hur många människor man får plats med i sitt hjärta.
                      Ja visst är det coolt, hjärtat är ju inte så speciellt stort

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ja det är sanslöst coolt. Synd bara att man oroar sig för alla dessa också. Men det är nog baksidan på kärlek det.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Ja det är sanslöst coolt. Synd bara att man oroar sig för alla dessa också. Men det är nog baksidan på kärlek det.
                          Ja, så sant .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Wow! Grattis, Farfar!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Precis. Wow Deluxe Känns alldeles pirrigt när man nu mött henne.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

                                Grattis Johnny

                                Kommentar

                                Arbetssätt...