Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Augusti har vi kräftskivan med zoopet väst, planera in denna träffen med då hade varit trevligt att träffas
    För det första så värmer inbjudan ordentligt, Pia om det sedan är möjligt så gör jag det gärna. Har tänkt på det ofta med många personer här, som det nästan känns som om jag känner lite, att det skulle vara riktigt trevligt att träffas
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av Einarsson
      Ozon funkar, men det är inte nödvändigt. :- ) Du behöver nog inte oroa dig så mycket över inkörning.
      Var bara som vanligt himla nyfiken, inte bekymrad direkt
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Jättefint som alltid!
        (På senaste videon.)
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Likan
          Jättefint som alltid!
          (På senaste videon.)
          Tack
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Börjat leta mer efter Discusar nu när det ändå börjar närma sig.
            Har letat en del på Diskus Varberg eller AquaZoo som det heter nu. Tycker deras egenodlade Virgin Red är helt i min smak.
            Klicka på bilden för större version

Namn: virgin red aquazoo.jpg
Visningar: 1
Storlek: 89,8 KB
ID: 2148170
            Virgin red

            Nästan så jag är sugen att titta förbi.

            I mitt kar där de ska simma sedan är detta just nu de största fiskarna:
            Klicka på bilden för större version

Namn: rostpansarmal.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,0 KB
ID: 2148171
            Rostpansarmalarna

            Annars så är det ju egentligen alltjämt incycling på gång och den månaden är klar till nästa helg.
            Jag har inget nitrit alls än så länge och tyvärr knappt nåt nitrat i det karet.
            Så jag får se när Nitratet börjar röra på sig.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • woodlund
              • December 2011
              • 666

              Håller med dig där , virgin red diskusen är riktigt snygg då den går lite i brunt och ser lite mer vildfångad ut .
              1900Liter Diskusvatten


              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Vill gärna handla av Tony, men ser också att just dessa färgvarianter inte är så vanliga hos honom om vi inte pratar om vildfångat=huvaligenpriser.
                Så jag ska prata med Kaj också på Aquazoo för att se vad de har där mot slutet av sommaren.
                När det gäller Tony så fyllde ju han upp lagret vid senaste sändningen 11/6 så det som finns nu måste han ju sälja undan innan han tar in nytt.
                Och just Virgin Red är lite av en favorit nu.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Fy fasiken vad duktig du är att fota (men är man mästare så är man) och fiskarna är ju helfina, båda två.
                    Alla de där fina filmerna på vildfångade Nahmunda red och allt vad det heter. från Mats, Maths, Roger m.fl. har satt sina spår. Har utvecklat ett behov som det behövs en matchande plånbok för.
                    Även Einarssons Heckel är ju riktigt fina vad man kunde se längre bak.
                    Det ska bli så spännande att se hur de fungerar i min burk

                    Eftersom jag inte kör (kommer att köra menar jag förstås) helt strikt Discus utan har funderingar på Apistos nere vid botten, så händer det faktiskt att jag funderar på Nyckelhål istället för Apistos.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • lofstrog
                      • November 2009
                      • 989

                      Drömmen om ett Discusakvarium

                      Har du kollat in Kajs VF gröna från Colombia. Inte så dumma om man gillar naturliga färgvarianter. Billiga för att vara VF också


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD
                      Discus for life

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Discusar är tacksamma fotoobjekt - inte alls svåra att fota. Blir det viltform för dig - tror minsann, att det låter som så?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Vad är billigt för dig då? Ja, det dj-ga är att jag märker att jag sitter och glor på de viltfångade bilderna och sedan sitter jag och letar efter samma look på de odlade..... Är man dum eller är man dum? Jag bara frågar
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Discusar är tacksamma fotoobjekt - inte alls svåra att fota. Blir det viltform för dig - tror minsann, att det låter som så?

                            //Inger
                            Om jag hade pengar, så klart ja på den frågan. Men som sagt så är den Virgin Red jag såg på bilden en klar förälskelse den också. Den ser ut som om viltformen inte är så långt borta i generationerna...
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Sedan Inger så är du duktig att fota. Sluta slingra dig
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Sedan Inger så är du duktig att fota. Sluta slingra dig
                                Tack.
                                Odlat duger länge det med

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...