Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Matade mina Rostpansarmalar för första gången. Precis när jag släppte ner en tablett så strömmade de ur alla vrår. Det var häftigt att se hur alla stormade mot maten. Detta är filmat med en iPhone och för Ingers skull en spegling som pryder det hela.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Bra storlek opå malarna, och jag gillar när det många av en/ett par sort/sorter istället för 5 av 5-6 olika .
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av KristianE
        Asså höjden på de jättekaret! Är det något som jag skulle vilja ha mer av i min burk så är det höjd.
        Intressanta tider just nu här på Zoopet, har varit hemma med ungar stora delar av veckan och kunnat följa i realtid annars hade det nog varit svårt att hinna med
        Nu med alla Discusplaner/burkar som är igång så blir man ju lite sugen.
        Halloj Kristian! Jag antar att du tänker på 2025-karet - ja det var en jädra höjd på det. Men djupare och högre kommer det att bli framledes... så, snacka om att man är sugen! Phuooh!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Matade mina Rostpansarmalar för första gången. Precis när jag släppte ner en tablett så strömmade de ur alla vrår. Det var häftigt att se hur alla stormade mot maten. Detta är filmat med en iPhone och för Ingers skull en spegling som pryder det hela.
          Aaahh, det här du Blue-Johnny-Boy, fy fasiken säger jag bara! Det ser kanon ut!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Drömmen om ett Discusakvarium

            Då är vi lika där Anders, att en sort hellre än flera. Storleken var förvånande. Att leverantören haft 20 djur som blivit vuxna var lite snopet. Eftersom pansarmalar blir förhållandevis gamla gör att det är helt ok att köpa vuxna djur. Verkar vara fler honor än hanar i gruppen.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Då är vi lika där Anders, att en sort hellre än flera. Storleken var förvånande. Att leverantören haft 20 djur som blivit vuxna var lite snopet. Eftersom pansarmalar blir förhållandevis gamla gör att det är helt ok att köpa vuxna djur. Verkar vara fler honor än hanar i gruppen.
              Hur många knôdde du ner i karet? 20?

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Drömmen om ett Discusakvarium

                Japp 20. Hade kunnat tänkt mig fler men det var allt leverantören hade.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Drömmen om ett Discusakvarium

                  Grillar rostbiff parallellt med spännande Zoopet snack. Lika hett
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Då är vi lika där Anders, att en sort hellre än flera. Storleken var förvånande. Att leverantören haft 20 djur som blivit vuxna var lite snopet. Eftersom pansarmalar blir förhållandevis gamla gör att det är helt ok att köpa vuxna djur. Verkar vara fler honor än hanar i gruppen.
                    De är inte VF då?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Grillar rostbiff parallellt med spännande Zoopet snack. Lika hett
                      Whoa, det låter gott och mysigt! Då slänger jag in ett par mysiga bilder på "White Butterfly"-discusarna - bara för att det är bildbombar-fredag, du brukar ju gilla sådant!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Drömmen om ett Discusakvarium

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        De är inte VF då?
                        Det var min tanke också, men det stod inte VF på leveranssedeln. Kan det vara VF då?
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Det är ju fredag idag och man känner sig lite extra lurig, så jag frångår VF-Discus helt för en liten stund (det finns många odlade varianter som liknar de vilda - du kommer att hitta vrålfina Discus, Johnny!).
                          Jag slänger upp en liten film på (och så långt ifrån vildformen man nästan kan komma) tre lekpar kalasodlade "White Butterfly".
                          Dessa äger också sin skönhet tycker jag, där de går som vita spöken bland pinnarna. Så kan man se lekförberedelser på ett par också - sådär sakta och sävligt som Discusar ofta uppträder.

                          http://www.youtube.com/watch?v=_YFoFObPfMg
                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Matade mina Rostpansarmalar för första gången. Precis när jag släppte ner en tablett så strömmade de ur alla vrår. Det var häftigt att se hur alla stormade mot maten. Detta är filmat med en iPhone och för Ingers skull en spegling som pryder det hela.
                          http://www.youtube.com/watch?v=9SzGFMAQfmU

                          Gott med två härliga filmer på en fredagskväll
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Drömmen om ett Discusakvarium

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Whoa, det låter gott och mysigt! Då slänger jag in ett par mysiga bilder på "White Butterfly"-discusarna - bara för att det är bildbombar-fredag, du brukar ju gilla sådant!
                            Rena efterrätten Lite som en vaniljexplosion. De blir verkligen helt annorlunda när de är så ljusa. Läckert mot det mörka akvariet.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Det var min tanke också, men det stod inte VF på leveranssedeln. Kan det vara VF då?
                              Visserligen, men det är inget de brukar glömma..
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Försöker lära mig filma och testat via en extrakamera i HD kvalité. Har lärt mig redan att inte tafsa på Zoomknappen
                                Efter en stund går karet in i kvällssläge med enbart främre rampen på.
                                Testar att lära mig filma. Filmen är på mitt Juwel Vision 450 som än så länge har 20 st. Corydoras Rabauti
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...