"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Idag fick jag lite tid över så då tog jag ur alla stenar och rötterna för att få ur de vanliga ancistrusarna och en del räkor, jag fick inte till det som det var innan. Men här kommer en bild på karet hur det ser ut nu.

    Tycker ni att det är för mycket rötter och växter i karet? Ser det ut att vara "för mycket" inredning eller vad tycker ni, ge mig feedback, tack!

    Sen fick jag äntligen ett kort på den nya ansictrusarna
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Läckert och jättesnyggt, som alltid!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Läckert och jättesnyggt, som alltid!
        Tack det ser inte " för mycket" ut då?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Jag gillar det det är inte för mycket ser ut att finnas massa bra gömslen. Visst är det så att man aldrig blir nöjd när man rivit runt jag rensa valle i lilla asienkaret häromdagen det blev inte alls bra blev för tomt men men det växer snart igen.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Tack
            Det finns mycket, mycket gömställen, hoppas att jag ser fiskarna nån gång
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Lummigt å snyggt - sen kan man ju tycka själv att man har för mycket växter å rötter. Det intrycket får man absolut inte i ditt kar. Dessutom trivs ju fiskarna när dom får smyga runt i "snåren".
              Du skulle bara se mitt diskuskar Pia - hur trist som helst - bara växter...än. Jag vill inte ens ta några bilder.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • källebacken
                • February 2006
                • 574

                Jättefint, gillar mycket inredning....och så länge fiskarna har att simma på så tycker inte jag det kan bli för mycket. Enda nackdelen är väl när ska håva upp nån fisk...då är det inte lika kul
                Annica

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ser riktigt trevligt ut och det skall bli kul att se det IRL när vi i Zoopetväst kommer dit
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Lummigt å snyggt - sen kan man ju tycka själv att man har för mycket växter å rötter. Det intrycket får man absolut inte i ditt kar. Dessutom trivs ju fiskarna när dom får smyga runt i "snåren".
                    Du skulle bara se mitt diskuskar Pia - hur trist som helst - bara växter...än. Jag vill inte ens ta några bilder.

                    //Inger

                    Ja, nu väntar jag bara på att få till nån go sort apisto till karet

                    Ursprungligen postat av källebacken
                    Jättefint, gillar mycket inredning....och så länge fiskarna har att simma på så tycker inte jag det kan bli för mycket. Enda nackdelen är väl när ska håva upp nån fisk...då är det inte lika kul
                    Skall man håva så får man tömma karet, jag får knappt ner en håv

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Ser riktigt trevligt ut och det skall bli kul att se det IRL när vi i Zoopetväst kommer dit
                    Tack!

                    Nu kommer prestationsångesten fram igen..
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • källebacken
                      • February 2006
                      • 574

                      Ursprungligen postat av PiaJo



                      Skall man håva så får man tömma karet, jag får knappt ner en håv



                      Japp inte kul...
                      Annica

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Det enda jag personligen skulle ändrat är ekgrenen med löv, och lagt lite fler blad på botten istället. Annars ser det riktigt kanon ut!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Tack löven skall ner på botten sen är det tänkt, de är nya så de har inte sjunkt än
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Såg att Nols hade dessa i lagerlistan: Apistogramma borelli "yellow head", så det får bli en tripp dit imorgon
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Nån som vet om affären i Nol brukar ha mossor inne?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Isf bara de vanligaste sorterna som javamossa. Sk aman ha lite annorlunda sorter är det privatmarknaden eller Ebay/tyska hemsior som gäller.
                                Vad är det du är ute efter?
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...