"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Nä, det är dem inte iochförsig.. Skall fundera nåt varv till, har absolut ingen brådska
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Tja, varför inte.. Det lät ju lite bra med går dessa att ha parvis? Vill inte ha för många... (Lite knölig är jag allt )
      Nyckelhål? De är parbildande, och går utmärkt att ha i par. Antingen får man köpa ett gäng och lämna tillbaka de kvarvarande när ett par har bildats, eller så får man stå och studera dem en bra stund i butiken och försöka titta ut en hane och en hona.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ok... Kan inte ha en grupp av dessa nu tror jag, blir för mycket fisk tror jag..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Jadu Pia. Nu gissar jag att det ska vara SA, helst ingen du haft förut, ingen standardciklid utan den ska vara minst lite ovanlig och en handlare i Borås omedelbara närhet ska ha den? Har jag fattat rätt?
          Ha ha, dagens garv
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Denna då, inkastenciklid?
            Tahuantinsuyoa macantzatza

            Kan inte kopiera länkar längre med ipaden sen jag uppgraderade till ios8... Grrrr...
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Denna då, inkastenciklid?
              Tahuantinsuyoa macantzatza

              Kan inte kopiera länkar längre med ipaden sen jag uppgraderade till ios8... Grrrr...
              Hehe, säg det tre gånger snabbt Har ingen erfarenhet av den, men är nyfiken på den, nog en art jag skulle köpa om jag såg den nå'nstans.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Tycker den var lite snygg så jag skall hålla utkik efter denna eller schackbrädesciklider
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Har fått ett fint foto på ett av ungdommarna av guianacarorna
                  Känns otroligt bra att ha kvar dessa efter allt som hänt, vaknade helt svettig inatt efter att ha drömt att det skitit sig igen, var tvungen att tassa upp och kolla till dem...
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Jag läste ikapp lite nu, och vill naturliugtvis beklaga det tråkiga som hände!

                    Gôtt att du tar nya tag, och vilken tur att du hade yngel av jordätarna! Riktigt, riktigt fina apisar också!

                    Kommentar

                    • ElinR
                      • September 2014
                      • 370

                      Fint foto på fin fisk. Vad har du för objektiv? Jag kommer inte så nära genom rutan [emoji38]

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mr Woods
                        Jag läste ikapp lite nu, och vill naturliugtvis beklaga det tråkiga som hände!

                        Gôtt att du tar nya tag, och vilken tur att du hade yngel av jordätarna! Riktigt, riktigt fina apisar också!
                        Hur surt och korkad jag än kände mig det efter denna "käftsmällen" så var det bara att kliva på´t igen, detta är ju en stor del av mig och det vill jag inte förlora så nu är karet omgjort och nu känns det faktiskt lite mer avlägset trots att det inte gått lång tid men den dagen jag skall göra vattenbyten igen så kommer nog fjärilarna i magen flygandes igen...

                        tack, fler bilder kommer strax på de andra och några andra fiskar ( fota är en bra terapi )
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ElinR
                          Fint foto på fin fisk. Vad har du för objektiv? Jag kommer inte så nära genom rutan [emoji38]
                          Jag har ett 100 mm macro gillar detta skarpt då 8 av 10 bilder blir bra
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Fler bilder kommer strax på de andra och några andra fiskar ( fota är en bra terapi )
                            Blandad kvalitet men helt klart ok för att visas
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Jättetjusigt [emoji2][emoji106]


                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Tack!
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...