"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Ja, gör det! Förgyller alltid tillvaron!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Idag är blir det en njutar-eftermiddag/kväll förra veckan var det inte lika muntert så jag får njuta lite extra idag
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Idag är blir det en njutar-eftermiddag/kväll förra veckan var det inte lika muntert så jag får njuta lite extra idag
        Kolla vad min gris liknar din
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Båda är nästan lika grisskära
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Blir inget sörplandes av vin idag inte, jag skall hålla mig nykter för sonen skall på bio i stan idag men jag har ju självklart njutit ändå, fasiken vore väl annars för jag gillar ju mina kar och fiskar mycket så det är bara gött att sätta sig där en stund och drömma sig bort en stund
            "nackdelen" med att sätta sig ner och låta tankarna flyga är att jag hittar nya saker som jag skulle vilja göra med dem eller hur jag skall inreda dem nästa gång, nu har jag mitt förvuxna 220 kar som står på tur och det kommer att blir tufft för det är så otroligt tätt med växter och rötter och med fisk men växterna och fiskarna skall mer än halveras inom kort men det skall bli kul För jag tycker det är den roligaste biten är att tänka ut hur jag vill att det skall se ut och vilken känsla jag vill ha i karet och sen få pusslet att fall på plats detta är i mina tankar just nu och då är det gott.
            Magknipet, den dåliga samvetet och "fy farao vad puckad jag är" -känslan jag fick efter som hände förra veckan börjar att avta lite och det känns lättare för varje dag som går.
            så nu vet ni vad som rör sig i min skalle en fredagseftermiddag, inte mycket substans dravlet här inte men vad begär man efter en veckas arbete.. skulle nog behövt ett par glas tror jag trots allt
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Min första tanke, när får sonen körkort, så du kan sörpla lite fredagsvin ?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Inger H
                Min första tanke, när får sonen körkort, så du kan sörpla lite fredagsvin ?

                //Inger
                Om ett par år.. Idag skall de skall åka buss men två grabbar på 15 år på stan vid 11.30 tiden på en fredagskväll.. känner att nån i famlijen behövde vara nykter ifall det skulle vara nåt och idag drog jag kortaste strået... men det tar jag igen imorgon
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Pajken får ta bussen, tycker jag! Korka upp nu!

                  Låter riktigt härligt med beskrivningen av hur du funderar kring burkarna. Jag brukar också drömma mig bort... Kan ibland sitta framför "trälådan" långa stunder med glasartad blick. (Nästa vecka drar vi igång inköp och dukning av baljan).



                  Edit: aha, det blir buss ändå. Du var snabbare på tangentbordet än jag.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Härligt Mats, känner igen den där glasartade blicken man får av akvarietänkande och starka drycker
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Skönt att du landat i din process. Är ju själv i en fasiken-vad-puckad-jag-är-fas som precis har börjat. Så här tar jag ett glas rött och ägnar mig åt diverse självanklagelser. Trevligt att se någon som kommer ut på andra sidan och är överlevande akvarist. Så ha en skön kväll så tar jag hand om skuldberget så länge
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Håll ut! du kommer att komma ut på andra sidan med, tro mig akvaristiken sätter sina spår, positiva spår
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ja det kan jag förstå logiskt. Det finns andra delar i hjärnan som inte riktigt är där än. Har just nu fullt upp med dold själv bestraffning.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Nu har jag grunnat lite till...

                            vad tror ni om ett gäng med kolglödstetror eller skall jag ha nån svärdbärare i detta karet? guianacarorna behöver nåt som inte är räddharar omkring sig för att slippa fly in bland rötter så fort man rör sig i rummet.
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Jag kan tillägga att jag kommer att ha höga cryptocoryne i karet som för att få extra extra höjd och lite mer grönt.
                              I den roten till höger så finns det ett stort "hål" där skall jag klämma in en microsporum är det tänkt med
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Skönt att du landat i din process. Är ju själv i en fasiken-vad-puckad-jag-är-fas som precis har börjat. Så här tar jag ett glas rött och ägnar mig åt diverse självanklagelser. Trevligt att se någon som kommer ut på andra sidan och är överlevande akvarist. Så ha en skön kväll så tar jag hand om skuldberget så länge
                                Knepigt! Jag tycker att ni båda är hur smarta, innovativa och "med" som helst. Finns inget puckat någonstans, vad jag kan se!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...