"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Visst! Ta det när du känner för det - kan ju vara kul att se några bilder sedan när fiskarna har "landat"!
    Det vet du Mats, jag kan inte hålla avtryckarknappen ifred, kamerans alltså
    Klart det blir bilder och filmer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Kul med nya fiskar Pia, har du haft dessa förut?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Inger H
        Kul med nya fiskar Pia, har du haft dessa förut?

        //Inger
        Nä, det har jag inte haft, jag har bara sett en annan i samma släkte hos Anders några gånger det senaste så,det är det enda så det är extra pirrigt men det skall nog gå bra

        Nu när jag tänker efter så är det många fiskar det senaste som är helt nya för mig, nästan alla när jag tänker efter så det känns lite kul sen har jag blivit barnsligt förtjust i aspidoras, har två sorter hemma och de är mina små "hoppetosser" de liksom är överallt och ingen ordning men de är så små så att det liksom inte stör. I det ena stora karet så har jag ca 20-25 st och de syns inte knappt bland alla rötter och växter men matar jag så blir det som en myrstack i full aktivitet
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tog en snabb mobilbild på karet, mer kommer senare när det har murrat till sig och sen är det lite "tomt" i vänstra hörnet men där är det tänkt att en annan rot som jag skall fylla på med har blivit vattenmättad. I det vänstra hörnet så hoppas jag att växterna får vara i fred för grävningarna annars får det bli som det blir, de bestämmer
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ja, det är alltid skoj att testa nya arter, själv går jag tillbaka till gamla som jag har haft förut .

            Fint det nya karet kommer att bli .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Tack Inger! Känns väldigt kul med dessa fiskarna, har varit väldigt sugen på dessa sen jag såg de som Anders har för första gången, det är inte samma men ganska lika har jag fått för mig
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                När jag kom hem idag så tog jag en "terapistund" med kameran, behövde rensa skallen lite och här kommer lite av resultatet
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  När jag kom hem idag så tog jag en "terapistund" med kameran, behövde rensa skallen lite och här kommer lite av resultatet
                  Det var ett utomordentligt sätt att rensa skallen på, fina bilder Pia

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Lika snyggt som vanligt! Och kul med skalarlek!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Grymt fina bilder, Pia!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        "Tvättstugan"

                        Toppenbilder och bottentittare ser man inte var dag. Högintressant fisk!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          Fina bilder som vanligt Pia

                          Kommentar

                          • woodlund
                            • December 2011
                            • 666

                            Härliga bilder Pia , du får gärna ha fler terapistunder
                            1900Liter Diskusvatten


                            Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Jag kommer att ha fler "terapistunder" med kameran det lovar jag, det alltid roligt när någon uppskattar ens bilder.

                              För mig är det skönt att koppla bort hjärnan och tankarna, speciellt efter jobbet då det är högt tempo och många beslut som skall tas snabbt, med att antingen greja med karen, det kan räcka med att putsa frontrutan eller bara rätta till en pump i vissa fall, jag vill ju inte pilla för mycket med och i karen så oftast blir det att jag tar fram kameran.

                              idag skall jag hämta mina jordätare och besöka Anders för att hämta hem resterande yngel, skall bli mycket trevligt.
                              har lite fjärilar i magen för detta med det är nog mest förväntansfulla fjärilar som flaxar i magen
                              Senast redigerad av PiaJo; 15 March 2014, 06:37.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Vilken rolig dag du har framför dig . Hälsa så gott till Anders.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...