"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Fick mig ett skratt när jag kikade till karet med ynglen.. Ynglen kaxade mot de nya invånarna hoppas bara att mamsen och pappsen inte tycker att de nya "stör" för mycket och sväljer dem i en munsbit eller två...
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      "Tvättstugan"

      Lite häftigt är det allt med så stor självkänsla från start hos dina yngel. Kaxig matte kanske?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Lite häftigt är det allt med så stor självkänsla från start hos dina yngel. Kaxig matte kanske?
        Jo, det är kul och förhoppningsvis kommer det att bli lite mer "liv" i karet nu
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          har lite tråkigt nu igen...

          här kommer lite bilder på de fiskarna som jag har i ena 220 karet, de som är nya är apistogramma borellii "opal".
          Det gick liksom inte att motstå dessa trots att jag inte skulle... men jag hade en viss person som viskade "bara köp!) i mitt ena öra
          men ni skall veta att jag stålsatte mig, tittade rätt ner i bordet, satt på händerna och "stängde öronen" när det var utrop på auktionen när det var grupper med apistogrammor som jag ville ha, det var både grupper med VF och F1 så det sved när de fick dessa billigt....
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Många fina foton - speciellt det sista är riktigt bra
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Hur långt bort, vet du det i skrivande stund?
              Ligger lite söder om Frankfurt - faktiskt ganska nära Frankfurts flygplats.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Tack, Kjell

                Dessa är lätta att ta närbilder på, de är lite större och ganska långsamma om de känner för det
                Senast redigerad av PiaJo; 24 November 2013, 16:49.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Men vad jag förstod av deras hemsida så gick det väl att handla där? Det finns ytterligare ett par affärer som jag skulle vilja besöka åt det hållet...
                  Nej dom är bara grossister eller t.o.m även leverantörer till grossister.
                  Men du får väl haka på resan till Interzoo så kan man ju ta vägen förbi på vägen hem (jag kan nog "lura" mig in).
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Du anar nog vilken som är min favorit bland bilderna - redan på hugget också.
                    Nu har Imazo min favorit bland apistogramma på sin lista Ap. Elizabethae, tänk att få ha den i sin ägo . Hade jag bara ett PH mellan 5-6 så...
                    Den kostar "bara" drygt 500kr .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Åter igen otroligt fina bilder. Håller verkligen med Kjell om att sista bilden blev riktigt bra.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Du anar nog vilken som är min favorit bland bilderna - redan på hugget också.
                        Nu har Imazo min favorit bland apistogramma på sin lista Ap. Elizabethae, tänk att få ha den i sin ägo . Hade jag bara ett PH mellan 5-6 så...
                        Den kostar "bara" drygt 500kr .

                        //Inger
                        Tack, tänk att jag visste detta
                        mmm, den är inte dum den du.. Men liiiite för högt pris/styck för att jag skall känna mig bekväm med att köpa ett par par :P

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Åter igen otroligt fina bilder. Håller verkligen med Kjell om att sista bilden blev riktigt bra.
                        Tack! Jo, det fotot är bra men behöver justeras lite för att bli ett bättre foto
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          "Tvättstugan"

                          Bara köp!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Bara köp!
                            brukar jag göra när du är med du har en viss förmåga, eller om man skall kalla det för mantra, att locka fram köplusten
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Inger, har du sett denna snyggningen? Apistogramma abacaxis... redigt snygger...
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ojoj - nu börjar du störa min vilande apistohunger Pia, men jag vet ju hur det blir, så jag fortsätter med "vilandet" .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...