"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Om och när sprattlarna blir frisimmande så kanske jag skulle mosa lite fryst artemia för då blir det som en dimma i karet och det kanske pytteynglen kan få i sig? Bra eller dum lösning?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Om och när sprattlarna blir frisimmande så kanske jag skulle mosa lite fryst artemia för då blir det som en dimma i karet och det kanske pytteynglen kan få i sig? Bra eller dum lösning?
      Ingen dum lösning alls, sen kan du ju "mortla" flingfoder och blötlägga också.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Skönt, då tänker jag rätt och sen har jag skalad artemia, fryst aremianauplier och även ett "yngelpulver" med och även som du skriver Inger, mortlad fingfoder. Det skall nog gå bra

        psstt... Sprattlarna är i en ny grop nu Paret har tagit över hela karet, hoppas att mina aspidoras finns nånstans där ibland stenarna, har inte sett dem på ett par dagar sen paret la rommen, de har nog vett att hålla sig undan
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Skönt, då tänker jag rätt och sen har jag skalad artemia, fryst aremianauplier och även ett "yngelpulver" med och även som du skriver Inger, mortlad fingfoder. Det skall nog gå bra

          psstt... Sprattlarna är i en ny grop nu Paret har tagit över hela karet, hoppas att mina aspidoras finns nånstans där ibland stenarna, har inte sett dem på ett par dagar sen paret la rommen, de har nog vett att hålla sig undan
          Där har du ju fyrarätters, dom kommer att bli tjocka å feta. Är det många bebbar?

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ingen aning, de går liksom inte att räkna, de är bara "vibrationer" än..
            skall försöka film lite sen så kan du kanske räkna dem själv
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Det går inte att filma, de blir sååå arga när jag kommer nära med mobilen eller kameran men det är nog en minst 100 st "vibrerande sandkorn" där
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Det går inte att filma, de blir sååå arga när jag kommer nära med mobilen eller kameran men det är nog en minst 100 st "vibrerande sandkorn" där
                Oj, tänk om alla överlever

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Det gör dom inte... Jag är otroligt glad om en eller två skulle kunna komma upp i storlek, har ju inga ambitioner eller förväntningar på detta, bara kul så länge det varar och extra bonus om det blir överlevare
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    • October 2002
                    • 604

                    Va kul! Det blir nog många som överlever! Du får skaffa dig ett yngelkar så att du kan ha ett tjog yngel däri!
                    Wilhelm
                    Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                    www.ciklid.org www.aquafish.info

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Wilhelm
                      Va kul! Det blir nog många som överlever! Du får skaffa dig ett yngelkar så att du kan ha ett tjog yngel däri!
                      Mmm, kanske det..
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Mmm, kanske det..
                        Haha, om det nu skulle bli så Pia, så ska jag påminna dig om vad du har skrivit tidigare i tråden .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Haha, om det nu skulle bli så Pia, så ska jag påminna dig om vad du har skrivit tidigare i tråden .

                          //Inger
                          Ja, snälla snälla gör det!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • RoffePoffe

                            • August 2012
                            • 88

                            Hej
                            jag är vad jag kallar en läsare, dvs läser en massa trådar på Stopet, men skriver inte så många kommentarer. Följer ett antal trådar med stort intresse, varav denna är en. Inspireras av dina fina bilder och försöker fota lite själv. Kul med alla diskussioner om fiskar och deras beteende i trådarna. Skall försöka skriva lite mer kommentarer, för självklart behövs det. Skulle tro att det finns ganska många som mig här i forumet. Skall också starta upp en egen projektråd framöver, av den anledning som du skriver tidigare här, att det blir som en dagbok för en själv och jag kanske kommer att vara lite mer aktiv med kameran . Så fortsätt med dina bilder, det inspirerar andra!


                            /RoffePoffe

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av RoffePoffe
                              Hej
                              jag är vad jag kallar en läsare, dvs läser en massa trådar på Stopet, men skriver inte så många kommentarer. Följer ett antal trådar med stort intresse, varav denna är en. Inspireras av dina fina bilder och försöker fota lite själv. Kul med alla diskussioner om fiskar och deras beteende i trådarna. Skall försöka skriva lite mer kommentarer, för självklart behövs det. Skulle tro att det finns ganska många som mig här i forumet. Skall också starta upp en egen projektråd framöver, av den anledning som du skriver tidigare här, att det blir som en dagbok för en själv och jag kanske kommer att vara lite mer aktiv med kameran . Så fortsätt med dina bilder, det inspirerar andra!


                              /RoffePoffe
                              Tack, det var mycket roligt att höra
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                "Tvättstugan"

                                Skulle det bli överlevare så ställer jag mig på kö !
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...