"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Sådärja, då var jag klar så när som på att en rot skall sjunka lite, byta ut stenar och det svåraste av allt.. Vilken fisk skall tillbaka i karet och vart de andra skall ta vägen
    stenarna får jag byta ut senare när jag varit på mitt stenletarställe i Varberg
    bild kommer senare
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av freddi36
      Trevligt! Rescape dagar brukar bli långa och uttröttande, men riktigt roliga. Har du inte ont i ryggen när du är klar så är du inte klar, det är min tumregel
      Jag får inte ont i ryggen utan i armhålorna och på insidan överarmen, så imorgon får jag köra med långärmat annars kommer alla att fråga vad jag har gjort för blåmärken brukar jag få.. Kan använda pall men det blir så bökigt. Då blir upp och ner -upp och ner hela tiden
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Så ser "jordätarkaret" ut det är fortfarande dimmigt på bilden men hoppas att det har klarnat inom någon dag.
        Det skall ändras med stenarna och rötterna är inte helt på sin plats ännu, så det är inte klart men det är en förhandstitt
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Så ser "jordätarkaret" ut det är fortfarande dimmigt på bilden men hoppas att det har klarnat inom någon dag.
          det skall ändras med stenarna och rötterna är inte helt på sin plats ännu.
          Tjusigt (som vanligt)! Då är det bara vänster innerhörn kvar då.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Tjusigt (som vanligt)! Då är det bara vänster innerhörn kvar då.
            Tack!
            Vänster hörnet skall ha lite större stenar så att det blir lite gömställen där med och växterna kommer att ta sig och växa sig större så att dessa kommer att hjälpa till att "väga" upp hörnet. Men sen "vågar" jag inte ha för mycket sten och rötter för jag har fått för mig att jordätaren vill ha större "öppna" områden( så mycket som det går att ha öppna områden i ett 220 kar ) Man ser så olika varianter i inredning i filmerna jag har kikat på..
            Senast redigerad av PiaJo; 09 April 2013, 09:51.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Tack!
              Vänster hörnet skall ha lite större stenar så att det blir lite gömställen där med och växterna kommer att ta sig och växa sig större så att dessa kommer att hjälpa till att "väga" upp hörnet. Men sen "vågar" jag inte ha för mycket sten och rötter för jag har fått för mig att jordätaren vill ha större "öppna" områden( så mycket som det går att ha öppna områden i ett 220 kar ) Man ser så olika varianter i inredning i filmerna jag har kikat på..
              Du vet att jag totaldiggar dina inredningar, Pia - jag bara retas lite med dig. Klart att du får till hörnet också, fattas bara!
              Jag tycker det ser väldigt bra ut med "yta" på bottnen - även om du fyller på med någontingi vänsterhörnet.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Du vet att jag totaldiggar dina inredningar, Pia - jag bara retas lite med dig. Klart att du får till hörnet också, fattas bara!
                Jag tycker det ser väldigt bra ut med "yta" på bottnen - även om du fyller på med någontingi vänsterhörnet.
                Bra, jag känner att jag är på rätt väg men det är förbaskat svårt att vänja sig vid ett kar med mycket öppen yta för det är ju tvärt om mot vad jag har i de andra med det blir nog bra när det blir klart och jag vant mig lite

                Kan ta ett kort på mitt "bästa" kar i kväll, det är mitt andra 220 kar. Detta kar är jag supernöjd med och känns helrätt
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  När man kollar på detta så fattar man liksom...


                  Bl. a. Biotodoma cupido går här, titta, njut och låt dig inspireras (du kanske har sett dessa innan?);


                  Fearuring : Apistogramma pertensis, Biotodoma cupido, Crenicichla spp., Nannostomus spp, Moenkhausia colletti, Chalceus macrolepidotus, Caenotropus sp, Aequi...



                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Nä, dessa har jag inte sett!

                    Gött då har jag nåt att kika på ikväll Tank u!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Nä, dessa har jag inte sett!

                      Gött då har jag nåt att kika på ikväll Tank u!
                      You're welcome! Ja, det är gôtt att kolla lite på denna typ av filmer - man får liksom ett annat öga för saker och ting; pinnar, grenar, kvistar, löv, slam och skit - glada fiskar överallt. Snacka om att man är sugen på att dra igång ett sjuhelvetes projekt nu alltså...

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Kikade några minuter på filmerna och man blir ju nästan sugen på att krama ur ett filter i karet så att man får lite mulm i karet och ner med en massa löv
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Här kommer lite (mobil)bilder på tre av karen
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Dreama

                            • November 2007
                            • 286

                            Vad är det för grenar/kvistar i de 2 översta karen?

                            / Peter.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Det är både ek och någon syrenkvist
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Jag har ju sagt att jag inte skulle ha några apistosar i mitt jordätarekar men eftersom att Ap. Staecki hannen är så "hård" mot sina honor så får denna gruppen komma över till 220 karet så länge. Är rädd för att honorna skall tyna bort för de blir jagade av hannen så fort de sticker fram ur sin grotta och de får knappt i sig någon mat iallafall vad jag kan se.. Tänkte om att de får lite mer yta så kan ju kanske inte hannen hålla så stenhård koll på dem och jaga dem så intensivt och de kan komma mer till sin rätt. Jordätarena kommer ju ändå inte att införskaffas förrän till efter sommaren.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...