Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Sitter och funderar och kom att tänka på dina Bilbukar, hur går det för dem. Var ett tag sedan du la upp några bilder och "rapporterade"Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Det har väl blivit två ordentliga lekar och i nuläget bara ett par, tre yngel som nått vuxen storlek.
Men, fasen, det är inte illa trots allt.
Kommentar
-
Nej det var inga Discus i baljan då. Denna film togs precis innan vi flyttade till kåken och karet skulle släckas ner.Kommentar
-
Kommentar
-
På filmen ser vi den andra honan i karet. Detta är hennes första lek, som gick av stapeln i den lite mer hektiska delen på vänstersidan med ganska dåliga förutsättningar för yngelvallande.
Den äldre honan har släppt sina yngel helt och jag tror inte det finns några som överlevt denna gång.
Det dröjde inte länge förrän den yngre honan flyttade över till den lummigare och lugnare högersidan av karet med sina yngel. Där finns optimalt med gömställen för att hon skall kunna hålla sina yngel hyfsat skyddade.
Ha det bäst alla Zoopetare!Kommentar
-
Kul att du gillar filmen!
Detta är en av de yngre honorna, plus en vuxen hane och cirka tio ungdjur till (vådan av att yngel klarar sig i karet) som jag hoppas att Pia kan ta hand om i ett senare läge.
Nu skall det donas med nytt kar, nya inredningsidéer och en nygammal fas kan ta sin början/fortsättning i den riktiga akvariestugan.
Kommentar
-
De VF Nhamunda Red-discusarna flyttades över till ett 2000-literskar där de gick en tid, sedan köptes discusarna upp av en duktig discus-fantast, men jag vet inte hur det gick för dom senare.
Det karet har jag en tråd om någonstans, tror den heter; "2020-liter SA" eller något i den stilen.
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar