Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Nu är några kvistar placerade i karet. Återkommer med bild när jag bestämt mig för om jag är nöjd eller inte Malarna verkar glada i alla fall.Kommentar
-
Inredning är ju en process som kan behöva ta lite tid. Det är därför jag gärna förespråkar torrinredning när man drar igång ett kar.
Nu förstår jag att du adderar inredning till ett redan igångstartat kar, så då är det bra att göra förändringar i mindre omfattande steg - titta på resultatet och kolla om man blir nöjd eller inte. Ta god tid på dig!
Jag har gjort precis samma sak de senaste åren i mitt kar, och det är en ständig utveckling.
Det verkar som att jag skall få sätta inredningständerna i ett av Thomas 540-kar inom kort ("ju mer vi är tillsammans"-tråden).
Jag anar att Thomas vill ha en funktionell inredning (sätta in och plocka ur discusar) och då får vi arbeta utifrån dessa premisser.
Kommentar
-
Det skall bli spännande att se dina bilder!
Inredning är ju en process som kan behöva ta lite tid. Det är därför jag gärna förespråkar torrinredning när man drar igång ett kar.
Nu förstår jag att du adderar inredning till ett redan igångstartat kar, så då är det bra att göra förändringar i mindre omfattande steg - titta på resultatet och kolla om man blir nöjd eller inte. Ta god tid på dig!
Jag har gjort precis samma sak de senaste åren i mitt kar, och det är en ständig utveckling.
Det verkar som att jag skall få sätta inredningständerna i ett av Thomas 540-kar inom kort ("ju mer vi är tillsammans"-tråden).
Jag anar att Thomas vill ha en funktionell inredning (sätta in och plocka ur discusar) och då får vi arbeta utifrån dessa premisser.
Kommentar
-
Det skall bli spännande att se dina bilder!
Ska få upp bilder nånstans så får ni ignorera att det är gammalt och repigt. Lutar åt att byta ut det på sikt, att starta upp ett gammalt från förrådet för treåringens skull förvandlades fort till återupptagen nördighet för egen del.
Nu har jag tagit mig igenom hela tråden! Nu får jag hitta en annan att sträckläsa, men följer såklart denna.Kommentar
-
Ja jag körde igång det för en dryg månad sen men just kvistarna fick jag inspiration till senare.
Ska få upp bilder nånstans så får ni ignorera att det är gammalt och repigt. Lutar åt att byta ut det på sikt, att starta upp ett gammalt från förrådet för treåringens skull förvandlades fort till återupptagen nördighet för egen del.
Nu har jag tagit mig igenom hela tråden! Nu får jag hitta en annan att sträckläsa, men följer såklart denna.
Det var strongt gjort att läsa igenom hela tråden - phooou - men det finns lite smått och gott att kolla på.
Som tur är finns det massor av andra toppfina trådar att sträckläsa här på forumet, kul att du är med och kollar denna!
Jag slänger in några bilder på A. paulmuelleri-honan som vaktar sitt revir mycket noga just nu...
Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 April 2019, 18:30.Kommentar
-
Kommentar
-
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Jag vet inte riktigt vad jag skall svara... men, jag talar faktiskt med fiskarna - och med karet...
Folk tror väl jag är pajas-crazy nu, men så är det.
Tricket att få det hela att fungera är att i förväg konditionera karet så att godartade förutsättningar finns närvarande när fiskarna introduceras i miljön.
Det är svårt att i mer konkreta termer förklara hur det här går till, men jag får fortsätta att med bilder och filmer dokumentera mina metoder.
De som, mot all förmodan, tittar in här i tråden någon gång kanske kan få någon tanke, idé eller möjligvis inspiration att göra på liknande vis.
Jag tycker ju att detta är "a piece of cake", det är fiskarna och karet självt som gör jobbet - jag tittar på och njuter.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 05 April 2019, 19:02.Kommentar
-
Då gör jag så!
A. paulmuelleri-honan har precis tagit ut ynglen och hon håller sig av naturliga skäl längst in bland Javaormbunkens hängande trådrötter.
Bilden och filmen är väldigt mörk på grund av detta, men jag skall dra in mer bilder och filmer när hon vågar ge sig ut i karet.
Kommentar
Kommentar