Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
-
Det gick ju hur fint som helst!
Fem stycken hade Pia med sig; ett par och tre yngel.
Har inte haft Apistogramma paulmuelleri förut, så dessa skall bli mycket intressanta att studera.
Kommentar
-
Jag lovar, jag skall filma dessa juveler!
Paret har redan börjat... Jag vet, det låter inte klokt - men Pia kan intyga att de drog igång med att spänna upp sig för varandra, bara cirka tio minuter efter isläpp.
Vi sket i inkoppning, bara drog dom rätt ner i baljan.
Det är lögn i helvete att få vettiga bilder med skärpa på dom i nuläget, de är inte stilla en sekund - men, som sagt, jag skall filma dom!
Här är två sketbilder, tagna precis när (millisekunden efter) de spände upp sig för varandra, och kamerasatan hann liksom inte med, så det blev en bild på hanen precis när han trycker ihop sig och en på honan precis efteråt... Fan, att fota med mobilen är svårt i vissa lägen.
Har massor av bilder där de är uppblåsta och fina som fan, men helt oskarpa tyvärr.
Det här är ett jävla grannt par, så det blir feta filmer framgent!
Kommentar
-
De verkar vara släkt med hongsloi i fråga om kroppsbyggnad och färgteckning.
Ska bli spännande att följa.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Vi skall kolla in hur de ter sig när de har gått in sig i baljan ett par dygn - utfärgning o.s.v.
Jag skall försöka få några vettiga bilder på dom - och filmer.
Så fort det blir hyfsade foto- och filmresultat så blir det uppdateringar.
Kommentar
-
Paret har redan börjat... Jag vet, det låter inte klokt - men Pia kan intyga att de drog igång med att spänna upp sig för varandra, bara cirka tio minuter efter isläpp.
Det är lögn i helvete att få vettiga bilder med skärpa på dom i nuläget, de är inte stilla en sekund - men, som sagt, jag skall filma dom!
Här är två sketbilder, tagna precis när (millisekunden efter) de spände upp sig för varandra, och kamerasatan hann liksom inte med, så det blev en bild på hanen precis när han trycker ihop sig och en på honan precis efteråt... Fan, att fota med mobilen är svårt i vissa lägen.
Har massor av bilder där de är uppblåsta och fina som fan, men helt oskarpa tyvärr.
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Mycket inspiration och intressant fördjupning i ciklider!Kommentar
-
Kommentar