Mats, det karet var otroligt fint! Helt underbart faktiskt!
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Ja, vad skall man säga......enastående, jättespännande tänkande med "depån" som gör att fiskarna kan gå undan lite och sedan plötsligt dyka upp igen tycker jag gör att man får en känsla av att karet är oändligt stort och fiskarna liksom kommer på besök fram till rutan när de själva känner för det, grymt snyggt...
Ja, man får liksom vrida och vända på sina visioner, tänka i förväg hur man "ser" karet i ett någorlunda färdigt skick. Ibland är det enkelt och ibland ganska trixigt.
Jag har kollat lite på trädgrenar och rötter som du får spana på - och som jag tror kan passa i din discusburk. Vi skall bara komma fram till vad du ser för din inre blick, så utgår vi ifrån det.
Tänker att vi kan höras av i helgen (jag ringer dig - just nu är jag helt topsy-turvy i och med mitt nya jobb, häller kaffe i skorna och lägger in halsduken i kylskåpet, typ), så bestämmer vi tid för en träff - och öser på!
Senast redigerad av Mats Bryzell; 26 January 2018, 18:50.Kommentar
-
Kommentar
-
Gör så Mats , jag är hemma och flyttar ett litet 375.... gör plats för det nya...
angående min virson för karet....ja det är nog en ide jag knyckte i din tråd tror jag, undra om det inte var i någon av dina kuber.....min version är at man lite skall få kika in, växter skall i framtiden ha växt upp så att man får kika in och upptäcka världen bakom, tanken är också att karet skall vara markant uppdelat i olika områden så att det skall vara möjligt att ha olika revir, samtidigt som man som beskådade inte skall kunna upptäcka allt på en gång..... ja det är en vision om det går att skapa det är en annan fråga.......Kommentar
-
Gör så Mats , jag är hemma och flyttar ett litet 375.... gör plats för det nya...
angående min virson för karet....ja det är nog en ide jag knyckte i din tråd tror jag, undra om det inte var i någon av dina kuber.....min version är at man lite skall få kika in, växter skall i framtiden ha växt upp så att man får kika in och upptäcka världen bakom, tanken är också att karet skall vara markant uppdelat i olika områden så att det skall vara möjligt att ha olika revir, samtidigt som man som beskådade inte skall kunna upptäcka allt på en gång..... ja det är en vision om det går att skapa det är en annan fråga.......
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har skurit rent en hel del "trä-jox" till Thomas (Ekenberg här på forumet - jävla go' kille) discus-kar. Vi snackade i över en timma idag i telefonen och jag tror att jag har hittat riktigt bra grejer som kan uppfylla de visioner Thomas har om hur han vill att det skall se ut; spejs, sirlighet och massor av ställen där discusarna kan stå och känna sig sköna.
Byter vatten just nu, och det var ju bara någon månad sedan jag rensade ur en försvarlig mängd Java som vuxit till sig på bakgrunden. Men nu jädrar är det snart dags igen.
Det är ju omöjligt att fotografera hur javorna växer fast på bakgrunden när karet är fyllt av vatten, så man får passa på när karet har lite lägre ytnivå.
Ja, va' fan - här är två bilder...
Senast redigerad av Mats Bryzell; 27 January 2018, 18:30.Kommentar
-
Det här blir kul och bra!
Kommentar
-
Kommentar
-
Kan jag ha överdrivit beskrivningen om hur jag byggde bakgrundsfiltret..?
Antagligen. Tyckte det var en jädra avdelning där om hur jag gjorde...
Jaja, jag berättar hur, när vi ses!Kommentar
Kommentar