Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
Spännande med nya intryck, följer som vanlig tråden lite "diskret" även in i 2018.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Det låter verkligen spännande Mats!
Härligt också att träffa människor man klickar med och som dessutom kan få en att se saker från olika perspektiv och på så sätt skapa positiv energi och nya infallsvinklar! Håller på att läsa Pias tvättstugetråd nu och får mycket inspiration samt tankar på framtida kar och fiskar genom den. Synd att Ansjo inte är aktiv här längre. Jag uppskattar hans inlägg i de gamla trådarna jag läst.
Mina bolivianer hade frisimmande yngel i knappt fyra dagar innan de små blev uppätna. Två dagar senare lekte de på nytt och nu vaktar de rom igen. Ingen missriktad aggressivitet mellan föräldrarna denna gång!Kommentar
-
Så glad jag blir för din skull Mats att det är ett "bekymmer" mindre
Och ...jo... göra sig av med Scalarerna ÄR "tjänstefel"
Nu förstår du varför jag gillar Bosse så mycket som jag gör, han har alltid ideer som får en att börja tänka i andra banor och är otroligt hjälpsam.
Han påminner om några goa gubbar jag klickade med direkt på detta forum.. de kom alltid kommer med ärliga svar och ideer...
Bara så du vet så kommer en laddning av mulitisar att landa hos mig med... jag ger upp mitt växtkar och sätter multisar där istället
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Så glad jag blir för din skull Mats att det är ett "bekymmer" mindre
Och ...jo... göra sig av med Scalarerna ÄR "tjänstefel"
Nu förstår du varför jag gillar Bosse så mycket som jag gör, han har alltid ideer som får en att börja tänka i andra banor och är otroligt hjälpsam.
Han påminner om några goa gubbar jag klickade med direkt på detta forum.. de kom alltid kommer med ärliga svar och ideer...
Bara så du vet så kommer en laddning av mulitisar att landa hos mig med... jag ger upp mitt växtkar och sätter multisar där istället
Jo, jag förstod att du skulle ha en liten koloni - kul!
Kommentar
-
Kommentar
-
Det låter verkligen spännande Mats!
Härligt också att träffa människor man klickar med och som dessutom kan få en att se saker från olika perspektiv och på så sätt skapa positiv energi och nya infallsvinklar! Håller på att läsa Pias tvättstugetråd nu och får mycket inspiration samt tankar på framtida kar och fiskar genom den. Synd att Ansjo inte är aktiv här längre. Jag uppskattar hans inlägg i de gamla trådarna jag läst.
Mina bolivianer hade frisimmande yngel i knappt fyra dagar innan de små blev uppätna. Två dagar senare lekte de på nytt och nu vaktar de rom igen. Ingen missriktad aggressivitet mellan föräldrarna denna gång!
Ja, det är trist att Ansjo inte är aktiv här på forumet längre - jädra skön kille!
Kommentar
-
Tittar bara in och säger mors Mats. Har precis börjat läsa ifatt allt spännande som händer hos dig. Återkommer när jag läst ifatt. Vi hörs!Kommentar
-
Underbar film, hur stor inredningen är visar pansarmalar och annat smått som simmar in och ut i ”bråten” och Skalarerna...ja jag har sagt det förut men säger det igen; de är så vackra och är i perfekt symbios med inredningen. Så bra gjort! Nä inte kan de flytta inte!
Många vänner har jag men ingen att snacka akvarium med, har faktisk aldrig haft, vilket jag många gånger saknat. Finns ju många som haft ett akvarium en tid men inte så många funderingar kring det. Måste vara härligt att ha vänner som gör att man utvecklas och tänker nya tankar inom detta område också.
Nu har en av sönerna skaffat ett litet nano och redan insett att det är för litet.. Han gillar också, liksom sin mor, att ta reda på hur saker och ting fungerar. Så jag kanske får min samtalskompis till slut!
Vi har fått många nya på forumet som med friska ögon läser och kommenterar så fint, tack alla ni!
Och visst är denna tråd fantastisk!
Att du Mats fortsätter skriva, visa bilder och filmer på ditt generösa sätt är jag mycket glad för!// AnnickaKommentar
-
Nä, den baljan blir det nog aldrig något av. Man får liksom tänka i reella banor, så nu kollar jag vad som de facto får plats i stugan. En djup, hög balja vill jag att det skall vara - runt 1 500 - 2 000 liter.
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar