Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Nu blir ju jag förstås himla nyfiken på vad du tänker dig i före detta Tanganyika-karet? Förstår att du redan smider planer
    //Inger
    Ingenting i nuläget. Det karet får stå tomt tillsvidare. Nu är det fokus på fix i kåken, sedan stugan och en rejäl balja!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Emma! Du har ett svar i slutet av förra sidan!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ingenting i nuläget. Det karet får stå tomt tillsvidare. Nu är det fokus på fix i kåken, sedan stugan och en rejäl balja!
        Ok

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Spännande med nya intryck, följer som vanlig tråden lite "diskret" även in i 2018.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Det låter verkligen spännande Mats!

            Härligt också att träffa människor man klickar med och som dessutom kan få en att se saker från olika perspektiv och på så sätt skapa positiv energi och nya infallsvinklar! Håller på att läsa Pias tvättstugetråd nu och får mycket inspiration samt tankar på framtida kar och fiskar genom den. Synd att Ansjo inte är aktiv här längre. Jag uppskattar hans inlägg i de gamla trådarna jag läst.

            Mina bolivianer hade frisimmande yngel i knappt fyra dagar innan de små blev uppätna. Två dagar senare lekte de på nytt och nu vaktar de rom igen. Ingen missriktad aggressivitet mellan föräldrarna denna gång!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Så glad jag blir för din skull Mats att det är ett "bekymmer" mindre

              Och ...jo... göra sig av med Scalarerna ÄR "tjänstefel"
              Nu förstår du varför jag gillar Bosse så mycket som jag gör, han har alltid ideer som får en att börja tänka i andra banor och är otroligt hjälpsam.
              Han påminner om några goa gubbar jag klickade med direkt på detta forum.. de kom alltid kommer med ärliga svar och ideer...

              Bara så du vet så kommer en laddning av mulitisar att landa hos mig med... jag ger upp mitt växtkar och sätter multisar där istället


              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Så glad jag blir för din skull Mats att det är ett "bekymmer" mindre
                Och ...jo... göra sig av med Scalarerna ÄR "tjänstefel"
                Nu förstår du varför jag gillar Bosse så mycket som jag gör, han har alltid ideer som får en att börja tänka i andra banor och är otroligt hjälpsam.
                Han påminner om några goa gubbar jag klickade med direkt på detta forum.. de kom alltid kommer med ärliga svar och ideer...
                Bara så du vet så kommer en laddning av mulitisar att landa hos mig med... jag ger upp mitt växtkar och sätter multisar där istället
                Håller med dig, Pia!
                Jo, jag förstod att du skulle ha en liten koloni - kul!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Spännande med nya intryck, följer som vanlig tråden lite "diskret" även in i 2018.
                  Alltid gôtt när du tittar in, lite halvårsvis sådär.
                  Hur är läget annars, något på gång?


                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Det låter verkligen spännande Mats!
                    Härligt också att träffa människor man klickar med och som dessutom kan få en att se saker från olika perspektiv och på så sätt skapa positiv energi och nya infallsvinklar! Håller på att läsa Pias tvättstugetråd nu och får mycket inspiration samt tankar på framtida kar och fiskar genom den. Synd att Ansjo inte är aktiv här längre. Jag uppskattar hans inlägg i de gamla trådarna jag läst.
                    Mina bolivianer hade frisimmande yngel i knappt fyra dagar innan de små blev uppätna. Två dagar senare lekte de på nytt och nu vaktar de rom igen. Ingen missriktad aggressivitet mellan föräldrarna denna gång!
                    Mycket trevligt att höra att dina bolivianer har kommit igång. Nu har du många fina lekar och intressant beteende att se fram emot.
                    Ja, det är trist att Ansjo inte är aktiv här på forumet längre - jädra skön kille!


                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Halloj!
                      Jag vill bara lägga en liten länk till en käck sida där man på ett lätt sätt kan räkna ut literantal, glastjocklek, vikt m.m. på kar man redan har eller tänker bygga.


                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ingenting i nuläget. Det karet får stå tomt tillsvidare. Nu är det fokus på fix i kåken, sedan stugan och en rejäl balja!
                        Är det dansbanan som gäller, eller har du huggit upp den till kaffeved?

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Tittar bara in och säger mors Mats. Har precis börjat läsa ifatt allt spännande som händer hos dig. Återkommer när jag läst ifatt. Vi hörs!
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Rufus
                            • January 2005
                            • 866

                            Underbar film, hur stor inredningen är visar pansarmalar och annat smått som simmar in och ut i ”bråten” och Skalarerna...ja jag har sagt det förut men säger det igen; de är så vackra och är i perfekt symbios med inredningen. Så bra gjort! Nä inte kan de flytta inte!

                            Många vänner har jag men ingen att snacka akvarium med, har faktisk aldrig haft, vilket jag många gånger saknat. Finns ju många som haft ett akvarium en tid men inte så många funderingar kring det. Måste vara härligt att ha vänner som gör att man utvecklas och tänker nya tankar inom detta område också.

                            Nu har en av sönerna skaffat ett litet nano och redan insett att det är för litet.. Han gillar också, liksom sin mor, att ta reda på hur saker och ting fungerar. Så jag kanske får min samtalskompis till slut!

                            Vi har fått många nya på forumet som med friska ögon läser och kommenterar så fint, tack alla ni!
                            Och visst är denna tråd fantastisk!
                            Att du Mats fortsätter skriva, visa bilder och filmer på ditt generösa sätt är jag mycket glad för!
                            // Annicka

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Är det dansbanan som gäller, eller har du huggit upp den till kaffeved?
                              Jag har kvar stommen till det där jättekaret, men faktiskt eldat upp en hel del.
                              Nä, den baljan blir det nog aldrig något av. Man får liksom tänka i reella banor, så nu kollar jag vad som de facto får plats i stugan. En djup, hög balja vill jag att det skall vara - runt 1 500 - 2 000 liter.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Tittar bara in och säger mors Mats. Har precis börjat läsa ifatt allt spännande som händer hos dig. Återkommer när jag läst ifatt. Vi hörs!
                                Kul att se dig här, Johnny! Läs i lugn och ro - ingen brådska.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...