Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Haha!
Ja, du vet - man går omkring på dagarna och mestadels röjer en massa ogräs och annat. Men ofta är det plantering, klippning av häckar och buskar, och som nu - en hel del träd som skall "friseras". När man ser alla fina grenverk så börjar skallen snurra runt och idéerna ploppar upp. Just de här Hängalmarna som vi jobbat med i olika faser under sommaren har helt fantastiska grenverk som får fantasin att flöda. De grejer jag plockar med mig hem är dock alltid redan dött material.
Den största grenen får jag nog inte ner i 540-baljan, men säkert den mindre.
Det blir ju en större burk längre fram, så jag lägger godsakerna på vänt - fan, hela utrymmet under altanen är smockat med fina grejer...Kommentar
-
Suttit och njutit av din bilder Mats. Underbart är ordetKommentar
-
Halloj Johnny!
Riktigt kul att höra att du njutit av bilderna!
Här skall du få se två knasiga bilder på en häck (glömt vilken sort nu) som jag stod en lång stund och drömde mig bort i...
Tankarna gick till ett högt och djupt kar med ytterst sparsam belysning - fulständigt fullknôkat av denna typ av grenverk och befolkat av tetror, plus kanske något annat smått i bottenregionen.
Mmm hmhmm hmm...
Kommentar
-
Halloj Johnny!
Riktigt kul att höra att du njutit av bilderna!
Här skall du få se två knasiga bilder på en häck (glömt vilken sort nu) som jag stod en lång stund och drömde mig bort i...
Tankarna gick till ett högt och djupt kar med ytterst sparsam belysning - fulständigt fullknôkat av denna typ av grenverk och befolkat av tetror, plus kanske något annat smått i bottenregionen.
Mmm hmhmm hmm...
[ATTACH=CONFIG]n2359367[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]n2359368[/ATTACH]
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Den där delen av häcken, på bilderna, är ju levande - men ibland hittar man helt stendöda delar som skall rensas bort.
Om man tar en så tätvuxen del av en häck, eller flera, (som dött) och helt sonika vänder hela paketet upp och ner, så att det påminner om rotdelar istället - tror jag man skulle få en mycket suggestiv undervattensvärld.
Tänk ett varmt solstråleliknande ljus som strilar ner mellan alla grenarna, och massvis av exempelvis Kolglödstetror, eller varför inte en färgexplosion av Kardinaltetror... Ja, jädrar vilken magisk syn det skulle bli.
Hittar jag rätt grejer, släpar jag hem stuffet. Man vet aldrig vad som komma skall.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 02 September 2016, 05:10.Kommentar
-
Nä, du är ju Inger!
Den där delen av häcken, på bilderna, är ju levande - men ibland hitar man helt stendöda delar som skall rensas bort.
Om man tar en så tätvuxen del av en häck, eller flera, (som dött) och helt sonika vänder hela paketet upp och ner, så att det påminner om rotdelar istället - tror jag man skulle få en mycket suggestiv undervattensvärld.
Tänk ett varmt solstråleliknande ljus som strilar ner mellan alla grenarna, och massvis av exempelvis Kolglödstetror, eller varför inte en färgexplosion av Kardinaltetror... Ja, jädrar vilken magisk syn det skulle bli.
Hittar jag rätt grejer, släpar jag hem stuffet. Man vet aldrig vad som komma skall.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Kommentar
-
YAHAAAHH! Då var det fanimej fredagkväll igen - en ledig sådan också!
Jag tänkte passa på att göra ett mysigt vattenbyte i 540-burken, lyssna på musik och hinka lite bärs.
Sagt och gjort, men då ser jag det nästan kusligt kristallklara vattnet, dorsigerorna som spelar och scalarerna som är ovanligt starkt färgade och på ett ypperligt humör.
Nja, jag bestämde mig för att endast byta ett par spänner vatten och samtidigt plocka fram en av hinkarna med Catappa-blad som ligger och sjunker till sig - och ösa i det bärnstensfärgade vattnet som bildats, tillsammans med bladen och lite extra, nytt vatten.
Jag vet att många går ape-shit när mina metoder kommer på tal, men jag jobbar på det sättet att jag kollar och liksom känner in; ”behöver jag verkligen byta vatten nu?”
Vattnet luktar skog och mylla, fiskarna sprätter och ser harmoniska ut - så jag väntar ett tag.
Ett pyttebyte kostade jag på mig idag, så blir det ett större byte om någon vecka eller några dagar.
Tog ett par filmsnuttar på scalarerna.
Kommentar
Kommentar