Hahaaah!
Ja, vill man ta det sakta och vackert så...
Jag är helt med på vad du menar, Maths!
Du tillhör ju dessa mästare på att "vänta ut" skeenden i karen vilket jag, btw, vill rekommendera alla som kollar denna tråd nu att verkligen kolla in!
Så, sök upp C-90:s trådar, läs, titta på bilder och filmer och njut!
Vad häftigt att javaormbunkarna växer fast till och med på bakgrund och täckglas, den här gången ska jag låta mitt akvarium vara i fred i minst ett år efter plantering och se om jag kan lyckas lika bra med mina javaormbunkar
Vad häftigt att javaormbunkarna växer fast till och med på bakgrund och täckglas, den här gången ska jag låta mitt akvarium vara i fred i minst ett år efter plantering och se om jag kan lyckas lika bra med mina javaormbunkar
Ursprungligen postat av Mu(sic)
Va coolt! Det enda kar jag har med bakgrund är det enda jag inte har java i. Det blir lite javaflytt i helgen
Javaormbunke, och även Anubias, är växter som verkligen ger tillbaka - med råge - om man låter dessa sitta still där man placerat dom.
Visst, det tar tid och till synes händer det absolut ingenting de första månaderna. Men, efter ett tag så fullkomligt exploderar plantorna och de processer som drar igång går i allt snabbare takt.
Det gäller, som vanligt, att ha tålamod! För min del är detta enkelt - jag bryr mig inte om att oroa mig, eller bli uttråkad av att växterna inte drar igång - jag vet att de kommer igång i sinom tid.
Så, placera nu ett par plantor där ni kan visualisera att de senare kommer att kunna sprida sig - och vänta!
Mäktigt, fast jag skulle nog ha velat ha lite växtlighet mellan rötterna på bakgrunden, bara något lågväxande, men inbillar mig att det skulle göra inredningen ännu bättre
Mäktigt, fast jag skulle nog ha velat ha lite växtlighet mellan rötterna på bakgrunden, bara något lågväxande, men inbillar mig att det skulle göra inredningen ännu bättre
Ja, kanske det... möjligtvis några små cryptos lite här och där.
Kommentar