Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Blir avundsjuk på er som fått tag i sötvattenstång.Kommentar
-
Kommentar
-
Kanske kan det bli så, lite längre fram, att jag luckrar upp looken - som nu är tät och snårig - till att passa en mer högväxt ciklid.
Tack för tipset!
Kommentar
-
Ja nu är du ju en sådan trivsam kille så du förtjänar verkligen återkommande visiter från Fru Fortuna. Letar lite själv. Börjar apropå ingenting fundera själv på att göra lite svartvatten till diskusarna efter att se ditt vackra bruna landskap och efter en dialog med Woods. Är nyfiken på hur det blir.Kommentar
-
Ja nu är du ju en sådan trivsam kille så du förtjänar verkligen återkommande visiter från Fru Fortuna. Letar lite själv. Börjar apropå ingenting fundera själv på att göra lite svartvatten till diskusarna efter att se ditt vackra bruna landskap och efter en dialog med Woods. Är nyfiken på hur det blir.
Jag har kikat i Woodys tråd och är faktiskt sugen på att köpa hem någon liter av Torumin.
Att hålla en konstant nivå på "svartvatten" är svårt, och en sådan tinktur kan säkert hjälpa till att jämna ut balansen. I ärlighetens namn är det tjôtigt att hela tiden tillföra blad, kottar och annat - tjôtigt men inte omöjligt, skall väl tilläggas.
Det är ett rensade och plockande - för man vill ju givetvis inte ha drivor av fömultnat organiskt material.
Johnny, testa med den idé du har för Discusarna. Som en liten läskande faktor: Minns filmerna på Röd-Turkarna - som gick i redig djungeljuice!
Kommentar
-
Jag vet ju hur den där "tången" växer till, under gynnsamma förhållanden - så alla möjligheter finns!
Jag har kikat i Woodys tråd och är faktiskt sugen på att köpa hem någon liter av Torumin.
Att hålla en konstant nivå på "svartvatten" är svårt, och en sådan tinktur kan säkert hjälpa till att jämna ut balansen. I ärlighetens namn är det tjôtigt att hela tiden tillföra blad, kottar och annat - tjôtigt men inte omöjligt, skall väl tilläggas.
Det är ett rensade och plockande - för man vill ju givetvis inte ha drivor av fömultnat organiskt material.
Johnny, testa med den idé du har för Discusarna. Som en liten läskande faktor: Minns filmerna på Röd-Turkarna - som gick i redig djungeljuice!
Jag tänker också testa Torumin, för även om Torfin verkar vara mycket verksamt så skulle det vara praktiskt om preparatet också färgar rejält och på så vis gör det lättare att hålla ordning på hur ofta man skall tillsätta mer. Nu har jag som sagt tillsatt Torfin för 1200L i mitt 310L, så nu får jag hålla på och räkna vid vattenbytena så att det inte blir mer och mer i vattnet. Det hade varit bra mycket mer praktiskt om man kunde se på färgen när det är dags att hälla i!Kommentar
-
Härligt att höra. Men, just nu är jag inte i köptagen på vare sig Discus eller Altum - vill se hur det här karet utvecklar sig först.
Kanske kan det bli så, lite längre fram, att jag luckrar upp looken - som nu är tät och snårig - till att passa en mer högväxt ciklid.
Tack för tipset!
Tyckte mig ha läst, då karet var under uppstart att det funderades i altum-banor, så jag tänkte tipsa när jag såg en fin grupp ungdjur på Kaggeledstorget!Kommentar
Kommentar