Ära vare gud i höjden, då får jag snoka i träslöjden - sminka en påve, och leta mangrove - nunnekloster med torn och tinnar, då skall jag verkligen plocka pinnar - Jösses Amelia med rumpan bar, det blir mumma för mitt nya kar!
Ära vare gud i höjden, då får jag snoka i träslöjden - sminka en påve, och leta mangrove - nunnekloster med torn och tinnar, då skall jag verkligen plocka pinnar - Jösses Amelia med rumpan bar, det blir mumma för mitt nya kar!
Dom är ju för sköna ändå... När dom har gjort sig sånt stort åbäke med att hålla rommen gömd - så lägger dom sprattlarna i det öppna.
De är duktiga iallafall!
Precis vid det röda på den nedfallna termometern ligger dom och har sig;
Ser riktigt härligt ut!
Det är banne mig en lika vacker syn att se nästan vilken art som helst leka och vakta yngel!
Jag håller med dig helt och hållet! Det är så jädra fränt att se när de verkligen "gör allt" för sina yngel, när dom är riktigt "på".
Det blir kul när dessa får sträcka ut i ett vettigt kar lite längre fram!
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Dom är ju för sköna ändå... När dom har gjort sig sånt stort åbäke med att hålla rommen gömd - så lägger dom sprattlarna i det öppna.
De är duktiga iallafall!
Precis vid det röda på den nedfallna termometern ligger dom och har sig;
Jahapp - Kjell, Anders och Pia, Dortmund blir det alltså!
Pia och Johnny - ja, det är verkligen fint att kolla på det här föräldraparets spänst och duglighet. Nu i natt och imorgon blir det nog lite tuffare för dom, dels ligger sprattlarna mer eller mindre helt öppet, och om/när ynglen blir frisimmande stryker de nog med ganska snabbt. Men, det är så det förhåller sig och inget att göra någonting åt - de får leka loss igen!
Comment