Jaja..men för oss andra som inte är "vip"-inbjudna utan får vänta snällt på vår tur
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Jaha, nu kommer jag in igen och är mot strömmen...
Har haft räkor (körsbärs) ganska länge nu, ok att det var lite kul att titta på dem i början, när man tog på sig glasögonen och satte näsan mot glaset. Det var ju även roligt när man kunde konstatera att det blev flera av dem.
Men sen när det var räkor överallt och det hände just inte någonting, ja förutom att de blev ännu flera då, så började jag fundera på varför har jag dessa små varelser i glasburken?
Man kan liksom inte sätta sig ner och studera sina räkor, lika roligt som att titta på färg som torkar. Har man tittat på dem en kväll så har man sett allt som finns att se, liksom!
Ja, ni känner ju mig, så ni vet att jag tycker det är roligt när någon tycker olika
PS: Såg en räka som var ute och simmade på fritt vatten i Lejonburken i eftermiddags, det var spännadeMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Jaha, nu kommer jag in igen och är mot strömmen...
Har haft räkor (körsbärs) ganska länge nu, ok att det var lite kul att titta på dem i början, när man tog på sig glasögonen och satte näsan mot glaset. Det var ju även roligt när man kunde konstatera att det blev flera av dem.
Men sen när det var räkor överallt och det hände just inte någonting, ja förutom att de blev ännu flera då, så började jag fundera på varför har jag dessa små varelser i glasburken?
Man kan liksom inte sätta sig ner och studera sina räkor, lika roligt som att titta på färg som torkar. Har man tittat på dem en kväll så har man sett allt som finns att se, liksom!
Ja, ni känner ju mig, så ni vet att jag tycker det är roligt när någon tycker olika
PS: Såg en räka som var ute och simmade på fritt vatten i Lejonburken i eftermiddags, det var spännade
Om man har ett räkintresse så är din jmf mellan körsbär och kardinaler lite som den mellan guppy och spännande ny VF apistogramma.(Om man nu gå igång på det)
Räkor och den här nano-trenden passar väldigt bra ihop. 30-60L burkar tar lite plats och ger en utmaning att få snygga och funktionella samt anpassade till räksorten. Förutom körsbär är många andra räkor väldigt oförlåtande för felaktiga förhållanden, de dör eller i alla fall inte reproducerar sig. Så det i sig ger att om man nördar ner sig lite i räkor så finns det utmaningar att hitta.Hälsningar
D
Kommentar
-
Jag känner inte att räkor är trista på något sätt - det är sättet de rör sig på och hur de hela tiden drar omkring och donar som jag tycker är häftigt att kolla på - en liten miniatyrvärld som "sköter sig självt" liksom. Men jag kan gilla räkorna i sig, utan att jämföra med fiskar som givetvis har ett annat, mer avancerat beteendemönster - det ena tar inte ut det andra, om man säger så!
Nä, jag gillar verkligen de små körsbärsräkorna och när jag tittar på Kardinaler så blir suget efter dessa enormt!Kommentar
-
Pia! Jag tror att det måste dröja ett trag innan det blir Z-träff (om nu någon vill det) här - vi skall ju kolla Ansjos burkar snart, har jag för mig. Stugan är ju pytteliten och det är ännu inget direkt intressant att kolla på.
Men vem som helst som har vägarna förbi Göteborg kan dra ett PM och kolla om jag är hemma och kika förbi och ta en titt på stugan - helt klart!Kommentar
-
Pia! Jag tror att det måste dröja ett trag innan det blir Z-träff (om nu någon vill det) här - vi skall ju kolla Ansjos burkar snart, har jag för mig. Stugan är ju pytteliten och det är ännu inget direkt intressant att kolla på.
Men vem som helst som har vägarna förbi Göteborg kan dra ett PM och kolla om jag är hemma och kika förbi och ta en titt på stugan - helt klart!Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Jaha, fyllde på de två burkarna i ställningen igår, engelsk sjösten (små korn) i det karet med slimline och vit snäckskal/korall-sand (?) i det andra, samt en massa stenar som Ansjo beställt på nätet, dragonstone och liknande för kardinalräkorna - så nu är de två karen igång och puttrar på fint. Efter tyskland får vi se vad som följer med hem (och klarar resan). 50-kuben skall röjas och tömmas ikväll, så att även den är redo för något kul efter hemkomst. Inredningen i 50-kuben hamnar i det karet med slimeline, som blir förberett för någon mindre ciklid.
Ja, fy fan, vad det snurrar runt i skallen nu innan resan - men kul är det och det skall bli oerhört intressant att få shoppa loss och kolla runt lite där nere!Kommentar
-
Kommentar
-
varje gång du ska uppdatera något så ska du ta en bild!Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Kommentar
-
Och hör sen!!! karlar alltså.. sitter bara och äter jordnötter och jäser! Man måste sparka igång dom med precis allt!
Putsa, diska, tvätta, damma
Varje dag är det samma!Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
-
Hmmm... det här påminner mig om en svensk dokumentärfilm om masochism som gick på TV för några år sedan. Det var en stenhård kärring som hade en kille som gick omkring och bakade sockerkakor, dammade, diskade och tvättade i hennes lägenhet några dagar i veckan. TV-teamet frågade honom det som nog de flesta ville få reda på; Umm, liksom när får du din "belöning"...? Killen svarade; har jag arbetat hårt och tagit skället lydigt så kan jag få ynnesten att få sova en stund på golvet. Sedan sken han upp och såg jätteglad ut!Kommentar
-
Han stortrivdes, så den killen var det inte synd om - han gick till henne självmant och ville bli hunsad. Dom filmade honom när han "gick och lade sig" och han fick ingen kudde - sov gjorde han utanför Järnladyns stängda sovrumsdörr...
Hmmm, undrar om man skulle ta och piska upp Ansjo och se om... ... ...
Kommentar
Kommentar