Edit; alltså, inte den vanliga hassel (dom grenarna kommer från ett helt annat hasselträd) som finns i 540 och nya kuben, utan slingrande ormhassel i räk-kuberna
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Idag la det andra RT-paret en fin kaviarmacka i 540-baljan - på skarven mellan front- och sidoglaset... när det finns så mycket bra ställen att lägga på... Så nu är det två par som håller på.
Anders, det ena paret lekte gärna på rutorna när de var hos dig också, va?Kommentar
-
Jepp. Kaj berättade något som stämmer jäkligt bra när vi diskuterade diskuslek en gång. Om man har ett par som leker ofta men inte få rtill det med larver osv, så brukar de leka på samma ställe 3-4 ggr, för att sedan byta plats. När jag följde dessa paren gjorde de precis på det sättet, men hur de skulle funka i ett "naket" kar med lekkon är nog en annan femma.
Då gick honan som du hade ihop med WG tillbaka till sin hanne? Det var ju ganska trevligt isf!/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Jepp. Kaj berättade något som stämmer jäkligt bra när vi diskuterade diskuslek en gång. Om man har ett par som leker ofta men inte få rtill det med larver osv, så brukar de leka på samma ställe 3-4 ggr, för att sedan byta plats. När jag följde dessa paren gjorde de precis på det sättet, men hur de skulle funka i ett "naket" kar med lekkon är nog en annan femma.
Då gick honan som du hade ihop med WG tillbaka till sin hanne? Det var ju ganska trevligt isf!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Då har man haft sin först diskuslek någonsin. Lekparet lekte i förrgår, men detta är ett ungt lekpar och oerfarna så när det blev matdags senare på kvällen så stack båda ifrån rommen för att äta, och då passade andra firrar på att äta sig mätta på lite kaviar. Tråkigt dom lär sig väl inom ett tag, men jag har fått et tecken på att dom trivs iallafall. Det roligaste man sett var nog när dom återvände efter dom ätit och skulle kolla sina rom så såg dom riktigt fundersam ut som "Vart fan tog rommen vägen".
MVH/FreddanKommentar
-
Haha ja det kan jag tänka mig, där fick de lite huvudbry Men som sagt det är väll en del i biten att lära sig att vårda ynglen gissar jag särskilt om de är odlade fiskar som kanske inte har samma typ instinkter etc.
Mats, låter som att det är full fart och fläkt i vanlig ordning, nice. Kanske en bild på "skarvleken" eller iaf kakan om du har, vore kul att se denna lite mer ovanliga "lekplats".
NickeKommentar
-
Lekplatsen var precis i siliconskarven, i hörnet av front- och sidoglaset och jag har ju ett ram-kar så det blev svårt att ta bilder där då inga ägg syntes mer än uppifrån ytan... men nu är larverna flyttade till en pinne i närheten - jag var precis ute nu och knäppte ett kort.Kommentar
-
Det första RT-paret som lekte har nog blivit av med sina yngel - jag kan inte se att de har några iallafall. Så, kanske det här andra paret får en liten chans att gå med sina ett tag. Jo, det verkar vara riktigt duktiga discusar det här - nu är det bara problemet med den "överblivna" vita WB-hanen - "Polisen" - han är överallt och ingenstans och lägger sig i. Jag skall kolla om jag kan förmå mig (hostar som en crazy-tok och näsan rinner...) att göra iordning de kar som jag hade tänkt denna helgen - så får WB-killen gå själv ett tag tills jag hittar ett bra hem till honom.Kommentar
Kommentar