Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    jag kan verkligen se dej stå med händerna på kinderna!! rekord sött, rosa och fluffigt.
    du har skägg men det gör inget

    Men samtidigt kan du se otroligt macho ut...
    jag har en bild på dej, som är tagen 03 nån på morgonen, när du käkar pizza.
    (på det där speciella viset som man äter på när man är lite lullig) - där snackar vi hulken
    Jodå, ibland så... mat och dryck vet du! Du skulle sett Lillfrasse och Staan i Tyskland, där snackar vi Hulkar! Hoho, vilka sköningar - de beställde in dubbla portioner med Kebabtallrikar (som var megastora) - "ja, det har var ju gott, vi beställer in en laddning till va?"
    Jävlar vad jag flabbade!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Jodå, ibland så... mat och dryck vet du! Du skulle sett Lillfrasse och Staan i Tyskland, där snackar vi Hulkar! Hoho, vilka sköningar - de beställde in dubbla portioner med Kebabtallrikar (som var megastora) - "ja, det har var ju gott, vi beställer in en laddning till va?"
      Jävlar vad jag flabbade!
      jo dom där 2 kan konsten att krubba... såg dom äta shnizel - det var mäktigt
      Dom skulle kunna uppträda
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av karrokaja
        jo dom där 2 kan konsten att krubba... såg dom äta shnizel - det var mäktigt
        Dom skulle kunna uppträda
        Sant! Sedan är dom ju för jävla roliga när de gaggar också - det ligger ett flabb i luften hela tiden!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Sant! Sedan är dom ju för jävla roliga när de gaggar också - det ligger ett flabb i luften hela tiden!
          jaman!!

          Nu blev jag riktigt sugen på att åka västerut och bara titta på er goingar! ♥
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Nja, det tycker jag inte! Jo, Ansjo och jag är ett par... ett radarpar!
            Jaa, ni är ett par...riktigt goa killar

            Jag hade såå roligt ihop med er på resan
            Senast redigerad av PiaJo; 07 November 2011, 18:54.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              Mjaaa era smickrare där kebaben på turk gatan var heavenly så att säga. Vi var ju nästan som en turist attraktion i sig där kebab gubben skratta gott åt oss.
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Härligt att se flaggcikliderna med yngel. Ser ut att vara en ganska rejäl kull?

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av 127bubbel
                  Härligt att se flaggcikliderna med yngel. Ser ut att vara en ganska rejäl kull?

                  MVH/Freddan
                  Ja, det var en jädra hög - kolla bilderna straxt innan filmen kom upp, så ser du! Nu blir det mindre och mindre yngel för varje dag - men det är som det skall vara. Jag har inga planer på att själv spara på några yngel, så de får gå med dom till de är borta!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Hur står det till i stugan?

                    Har Flaggorna några yngel kvar, hur går det schackbrädorna, hur mår smådiskusen? Många frågor ....
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Hur står det till i stugan?

                      Har Flaggorna några yngel kvar, hur går det schackbrädorna, hur mår smådiskusen? Många frågor ....
                      Och jag skall svara!
                      Flaggorna har inga yngel kvar. Smådiskusarna ser bra ut - där är väl cirka 5 stycken som börjar närma sig snusdosestorlek. Sedan är det ungefär 10 stycken som är något mindre. Dessa yngel skall så fort det bli läge placeras någonstans där de kan få ett bra hem!
                      "Brädorna" har vuxit på sig fint i 540-karet, hanen är styvt 5-6 cm nu, och honorna lite mindre.
                      De fiskar jag "kollar på" mest just nu är gracilisarna - dom är så vackra och har ett så intressant och kul beteende.

                      Annars är karen inne i en sån där (i och för sig trevlig) lugn period nu när allt liksom bara lunkar på och inget speciellt händer.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Gott att höra, dock lite synd att höra att flaggorna inte har några yngel kvar men det är nog inte så lång tid tills det kommer nya

                        Mina kar och jag är inne i en sån där lunk med, inget speciellt händer... men snart så kommer jag att dra igång min nya 60 kub
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Gott att höra, dock lite synd att höra att flaggorna inte har några yngel kvar men det är nog inte så lång tid tills det kommer nya

                          Mina kar och jag är inne i en sån där lunk med, inget speciellt händer... men snart så kommer jag att dra igång min nya 60 kub
                          Det tog inte så jättelång tid!
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Det tog inte så jättelång tid!
                            Hahahaha!!!

                            Dina kåta fiskar! Abbeylainen!!!
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Det tog inte så jättelång tid!
                              så gôtt du har nåt som vi andra inte har i dina kar....
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Det här är en konstig grej... Trots att jag är mer än hyfsat initierad i Julidochromis-varianternas beteende (Tanganyika) har jag inte sett på maken till knasigt lekbeteende. De fyra J. dickfeldi (en hane och tre honor) som går i ett 112-litare har ingått ett haremsförhållande. Detta kanske i och för sig inte är så himla konstigt - men att en hona (som har bra med grott-plats) väljer att lägga en, eller en delvis, lek helt öppet är någonting jag aldrig sett förut.
                                Jag såg för några dagar sedan att en av honorna tycktes ha lagt 5-8 romkorn helt öppet på en rot (hon leker alltid i sin stengrotta, rakt under roten annars). Först registrerade jag knappt att det var romkorn men antog att så ändå var fallet men att dessa helt säkert inte var befruktade - kanske hade hon lagt dom där innan själva leken tog plats i grottan..? Eller något i den stilen?
                                Idag såg jag att det fanns några små pytteyngel med gulesäck som låg och darrade helt öppet på roten. Hon far mellan denna öppna plats och grottan nedanför, så jag antar att hon har fler yngel där nere.
                                Jahapp, jag har då aldrig sett öppen Julle-lek någon gång iallafall...
                                Här är ett par kassa bilder; där det yngel som ligger överst i bild är - där fanns de få romkornen... Ja, jädrar...
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...