Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Det är Amtras nya soil. Den finns i fyra storlekar; small, medium, large och extra large. Det du ser i gracilis-karet är small och extra large (sedan har jag lite annan sten i också, men allt svart är Amtra.)
Vi såg denna nya soil i ett par visningskar nere i tyskland och det var hutlöst snyggt. Dom hade grundat med small och sedan lagt medium och large-delar i olika nivåer, längst bak i karen hade de toppat med extra large-stenarna. Vi köpte ett lass av varje storlek, jag och Ansjo, och vi skall bland annat ha detta som ny soil till våra sakura-räkor, då vi tror att den soil vi använder i de karen idag drar ner ph:t en aning och därför blir det inga räklingar. Både jag och Anders har fullt med sakura-räkor som bär rom - men det blir inga räklingar, vi anar att det kan bero på ph:t - så det blir spännande att testa Amtra-soilet!
Amtra-soilet finns även i vitt!
Senast redigerad av Mats Bryzell; 20 October 2011, 15:03.Kommentar
-
Japp, det vore fint om soilet kunde finnas i butiken i närheten snart - annars får man beställa. Det som är fränt med small-storleken är att den inte är homogent svart utan lite uppblandad med ljusare korn, vilket gör att det ser "naturligt" ut!Kommentar
-
Jag och Anders (Ansjo) brukar åka på zoorejs med jämna mellanrum - då åker vi runt en hel dag och kollar massor av affärer i och utanför Göteborg - där det finns bra fisk, där snappar man upp dom!Kommentar
-
Kommentar
-
Det var så jädra knasigt, jag satt precis ute i stugan och njöt av de nya gracilisarna - och funderade på vilken av Amtra-färgerna jag skall ha i det kommande CO2-växtkaret. Där skall ju allt baseras på rötter som skall bekläs - vit eller svart soil, det var frågan det? Nu är ju den grejen bestämd; Amtra Mekong får det bli. Den ser jäkligt go' ut! Var ute på nätet å kolla!Kommentar
-
Det var så jädra knasigt, jag satt precis ute i stugan och njöt av de nya gracilisarna - och funderade på vilken av Amtra-färgerna jag skall ha i det kommande CO2-växtkaret. Där skall ju allt baseras på rötter som skall bekläs - vit eller svart soil, det var frågan det? Nu är ju den grejen bestämd; Amtra Mekong får det bli. Den ser jäkligt go' ut! Var ute på nätet å kolla!
Hittar ingen bra länk, vad googlade du på? Har för mig att de hade en brunare sort som skulle passa till den nya kuben../PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
-
Ojdå! Nu tror jag bestämt att det skvalade till i en plastkran på en Kicki-festis... Dags att fylla upp ett glas och ta med ut till stugan och sitta av en timme eller två! Syns senare eller nåt!Kommentar
-
Öhmm...jag hittar inte det jag var ute efter...det var nog inte Amtra soil, jag vill ha så att det ser ut som utställningskaren på ett ungefär, får leta vidare.../PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
Kommentar