234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jaha...då blev man gott avis igen... MYCKET snyggt

    Åhh så sugen man blir på att göra om, fast det får jag ta efter semestern.
    Ursprungligen postat av makki
    Ser grymt fint ut.
    Ursprungligen postat av hult87
    du har lyckats grymt bra med din inredning! riktigt snyggt helhetsintryck!
    Ursprungligen postat av MaxB
    Jaaaduhhh... Marcus... Fan, bild 6 och 7 där... Snacka om att få inspiration! Du har verkligen grejat det här mycket snyggt!
    Tack tack alla har svårt att tro att du skulle behöva någon inspiration max

    Ursprungligen postat av Klotte
    Fasen va snyggt! Är helt mållös... Riktigt bra planerat, de växter som växer snabbt och buskigt står precis som de ska så det inte växer igen för snabbt. Grymt!

    Om min tigerlotus växer på bra och får skott ska du få ett att sätta längst bak till vänster, eller har du sparat den platsen till nått speciellt?

    Hade varit grymt snyggt med en mossvägg längst bak när du vågar dig på mossa igen
    Tackar tackar har faktiskt tänkt till lite så att vallisen och heterantheran är lätta att komma åt och ansa. slängde ungefär 5/6 av min vallis, den var så in i helvete tät att det var otroligt.

    Tar gärna emot lotus då jag själv letat som en galning efter just den, var ju tänkt att ha den i centrum tidigare men som du säger så kan den nog passa bra till vänster där

    Mossa är jag inte orolig för, bara den helvetiska riccian :P tänkte faktiskt skaffa lite weeping moss att placera på bakgrunden och se om den sprider sig lite.

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Fasen va snyggt! Är helt mållös... Riktigt bra planerat, de växter som växer snabbt och buskigt står precis som de ska så det inte växer igen för snabbt. Grymt!

    Om min tigerlotus växer på bra och får skott ska du få ett att sätta längst bak till vänster, eller har du sparat den platsen till nått speciellt?

    Hade varit grymt snyggt med en mossvägg längst bak när du vågar dig på mossa igen

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    du har lyckats grymt bra med din inredning! riktigt snyggt helhetsintryck!

    Lämna en kommentar:


  • makki
    svarade
    Ser grymt fint ut.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jaaaduhhh... Marcus... Fan, bild 6 och 7 där... Snacka om att få inspiration! Du har verkligen grejat det här mycket snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Jaha...då blev man gott avis igen... MYCKET snyggt

    Åhh så sugen man blir på att göra om, fast det får jag ta efter semestern.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av hult87
    om du orkar göra dig besväret tar jag gärna emot riccian behöver det till mitt räkkar
    riccian är slängd då den började ruttna fort som fan utan ljuset från karet tyvärr. allting ruttnade faktiskt, har skickat iväg den vattenspikblad jag kunde avvara nu senaste vattenbytet till rosali, hoppas den kommer fram idag.


    Vidare så har jag scapat om riktigt ordentligt nu och köpt mig tre stycken LDA01(L169) och har lyckats ta några bilder på ynglen, jag räknar tre stycken på runt centimetern
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    om du orkar göra dig besväret tar jag gärna emot riccian behöver det till mitt räkkar

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    HC är snyggt och du borde väl ha ljus nog för den, jag får hålla mig till mossa för ljuset räcker inte till nått annat på botten

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Klotte
    Sen jag satte ner min Riccia i mitt kar har jag plockat upp småbitar varje kväll, men jag band fast och satte med nät så det är bara små bitar som slitit sig... Läste nånstans att om man har den löst har man den snart överallt, är lite rädd för det...

    Tråkigt med sumpväxten, för den var snygg som fasen...
    jag körde den ju fritt för att den skulle växa till sig lite, det gjorde den med råge och fastnade samtidgt överallt i hela jävla burken jag tänker därmed aldrig mer röra riccia, vill jag ha nånlite klurigare marktäckare så ger jag mig på HC eller något åt det hållet istället.

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Sen jag satte ner min Riccia i mitt kar har jag plockat upp småbitar varje kväll, men jag band fast och satte med nät så det är bara små bitar som slitit sig... Läste nånstans att om man har den löst har man den snart överallt, är lite rädd för det...

    Tråkigt med sumpväxten, för den var snygg som fasen...

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Klotte
    Fasen va det växer hos dig! Riktigt snyggt också! När man ser kar som ditt kommer man ihåg varför man satte igång med växter. Några frågor som vanligt

    Hur gick det med din sumpväxt? Ruttnade den eller plockade du ur den ändå?

    Vad har du för planer med Riccian?

    Och sist men inte minst, du ska väl kasta in lite bilder på karet till Plantswaps tävling? Riccian borde ju hinna växa fast lite innan 1 september

    tack tack

    sumpväxten luktade som fan så jag slängde skiten, höll med anda ordi ungefär 3 veckor, hade ju hoppas på nån månad i alla fall.

    Mina planer med Riccia nu är att få bort den jävla skiten från mitt kar asap :P helvetet växte så in i helvete och satte sig överallt i karet, kommer bli ett helvete att bli av med den.

    fuderar på att gå med i tävlingen men jag är själv inte helt nöjd, fast prova kan man ju alltid

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Fasen va det växer hos dig! Riktigt snyggt också! När man ser kar som ditt kommer man ihåg varför man satte igång med växter. Några frågor som vanligt

    Hur gick det med din sumpväxt? Ruttnade den eller plockade du ur den ändå?

    Vad har du för planer med Riccian?

    Och sist men inte minst, du ska väl kasta in lite bilder på karet till Plantswaps tävling? Riccian borde ju hinna växa fast lite innan 1 september

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Att ha gröna fingrar är en sak men att lyckas som du har är nästan olagligt snyggt!
    Skakar du om de buskiga växterna ibland för att få bort allt som samlar i dem? Det är ett problem för mig i alla fall.
    tack men jag tycker att det ser sjukt smutsigt ut för tillfället, hade tänkt mig rensa upp och göra en rescape i helgen, dock sket det sig då jag inte har ett överlevande yngel av baenschi utan 4 stycken på runt centimetern :P vill inte skrämma upp dem så det får vara som det är, ska dock se om jag kan göra en ordentlig dammsugning åtminstone. Jag skakar inte om några växter då mina fiskar sköter det själva. det samlas dock mest skit bland vallisnerian längst bak, detta då den är så förbannat tät att man ser in max 3cm vid botten :P det är som en jäkla vägg hehe


    tack också till dig hultarn för de fina orden

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Att ha gröna fingrar är en sak men att lyckas som du har är nästan olagligt snyggt!
    Skakar du om de buskiga växterna ibland för att få bort allt som samlar i dem? Det är ett problem för mig i alla fall.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...