Att starta ett akvarium - en nybörjaguide.

Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Wictor_88
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Vilken fisk är leopardmal? Är det Pseudacanthicus leopardus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=336&SOK=1 du menar så är karet alldeles för litet...
    Är det å andra sidan en pansarmal du menar så är 6-8 st inga problem att ha i ditt kar, trots att du inte har finkornig sand som kanske är det ultimata för dessa fiskar.

    Har gjort en ny tråd istället.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Vilken fisk är leopardmal? Är det Pseudacanthicus leopardus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=336&SOK=1 du menar så är karet alldeles för litet...
    Är det å andra sidan en pansarmal du menar så är 6-8 st inga problem att ha i ditt kar, trots att du inte har finkornig sand som kanske är det ultimata för dessa fiskar.
    Senast redigerad av ansjo; 19 June 2009, 10:01.

    Lämna en kommentar:


  • Wictor_88
    svarade
    Tjao! Har nyligen startat upp mitt 63 liters akvarium (ville ha 180 men platsen finns ej nu ) och ett par frågor har dykt upp. Ska bara tillägga att jag har haft akvarium förut men längesedan jag startade upp något.

    Tanken är att det ska vara lite amazonas tema med rödmunstetra, leopardmalar, och förhoppningsvis några små ciklider, även en skäggmal kommer med från ett tidigare kar.

    Efter att ha läst lite verkar det som om leopardmalar verkligen vill ha fin sand? Jag kör blandad sjösten nu men är osäker på om den är för grov?


    Och är det möjligt att köra några ciklider tänkte mig kanske fjärilsciklider 1 hane 2 honor, nått i den stilen.


    Bild Här under




    Mvh Victor

    Lämna en kommentar:


  • Danne och Anzo
    svarade
    Kom just tillbaks till sidan efter att ha varit 'internet-lat' några månader och måste erkänna att vi blev väldigt stolta när vi såg att guiden fortfarande är populär.

    Ps. Ledsen om vi inte svarat på mail men jag minns ärligt talat inte att vi fått några. Kan vara spamfiltret som bråkat. Alla bilder och all text är helt ok att använda. D.s
    Senast redigerad av Danne och Anzo; 13 March 2009, 16:58.

    Lämna en kommentar:


  • Sultanen
    svarade
    Jaha, i så fall kan jag gå med på att kristret försvinner ifrån den här tråden

    Lämna en kommentar:


  • GöranE
    svarade
    Har försökt sammanställa tråden och på rekommendation av admin lagt upp en ny tråd under projekt, Nybörjarakvarium. Se länk nedan. Där kommer jag att lägga in alla avsnitt för att få med era kommentarer. Tanken är sedan att admin lägger upp en snyggt redigerad och utskrivbar pdf fil här på zoopet.
    Så kom igen nu och hjälp till .

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Tråden innehåller väldigt mycket bumpningar och annat som egentligen inte hör till guiden. Tycker det är bra att man sammanställer vad som sagts i den, men då skall man göra det med tydligt hänvisning till att det var Daniel och Anzo som skapade allt från början. Äras den som äras bör!

    Lämna en kommentar:


  • Sultanen
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Vi jobbar på att sammaställa den. Klistret kommer efter det försvinna.
    Varför i hela fridens namn inte låta den vara fortsatt klistrad? Denna tråd om någon bör ju vara det!

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Vi jobbar på att sammaställa den. Klistret kommer efter det försvinna.

    Lämna en kommentar:


  • Xul
    svarade
    När den nu är klistrad vore det inte vettigt att rensa den från alla inlägg som bara hade som funktion att lyfta tråden..

    Jag tror den blir mycket bättre då..

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Du vet att den redan är klistrad va?

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    svarade
    bump

    Lämna en kommentar:


  • GöranE
    svarade
    Tack Christian för att detta hanmnat överst i listan!!
    Har mailat Danne&Anzo för att kolla om det är OK att använda foton mm men inte fått något svar ännu.
    Utgår från att text inlagt här i tråden kan kallas offentlig?
    Börjar väl sammanställa texten under nästa vecka..Kommer helt säkert att lära mig en hel del om akvaristik på kuppen..

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Jag har lagt tråden som viktig under en period. GöranE har funderingar på en sammanställning.

    Lämna en kommentar:


  • GöranE
    svarade
    Ursprungligen postat av Bowman
    Riktigt korkat att inte "vilja ha" möjligheten till att "klistra" en tråd. Det är ju en grundfunktion i ett forum.
    Låter ganska fånigt i mina öron, borde vara en smal sak. Om admin inte vill klistra fast den på första sidan får vi väl hålla på och trycka upp den tills zoopetservern blir full .
    Eller lägg in info som denna under en länk "Nybörjare läs här" på samma rad som Avdelningar,Artilkar mm.
    Kanske skulle ta detta på avsedd plats i forumet? Lägger upp en tråd där med..

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...