Att starta ett akvarium - en nybörjaguide.

Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sultanen
    svarade
    Be admin/Kjell så skall det nog gå, finns trådar "klistrade" som "viktigt". Den här tråden behöver alla nybörjare läsa igenom så denna tråden finns all anledning att få klistrad.

    Lämna en kommentar:


  • Danne och Anzo
    svarade
    Ursprungligen postat av Sultanen
    Varför i hela fridens namn klistras inte den här tråden?

    Vet inte om det krävs något aktivt av mig som trådskapare för att den skall klistras? Är inte riktigt hemma på hur det fungerar.

    Lämna en kommentar:


  • Sultanen
    svarade
    Varför i hela fridens namn klistras inte den här tråden?

    Lämna en kommentar:


  • Anna_mvb
    svarade
    upp igen

    Lämna en kommentar:


  • Millmir
    svarade
    Puff!

    Lämna en kommentar:


  • tornet10
    svarade
    omstart!

    Nu ska jag äntligen börja med mitt akvarium! Ska se o det går bättre denna ggn än andra ggn! Tror jag la i för mycket fisk för snabbt förra gången!
    Hur många fiskar och VILKA fiskar är bästa att börja med, hade varit roligt o det var några fiskar som kunde föröka sig väldigt snabbt! vilka fiskar ska man INTE börja med!
    Om jag har fattat det hela rätt så ska man alltså börja med ca 3 st så dom skaffar ngn sk bakterier eller? Vad är det för bakterier dom skaffar??
    vad ska man lägga i för medel i början, både typ Acuasafe och nitrivec? Hur länge ska man lägga i det??
    Hur länge behöver man göra nitrit och ph tester då??
    M.V.H Martin

    Lämna en kommentar:


  • Gaffel
    svarade
    Tjoff!
    Tjoff!
    Tjoff!
    Tjo
    ff!
    Tjoff!
    Tjoff!
    Tjoff!

    Tjoff!
    Tjoff!
    Tjoff!
    Tjof
    f!
    Tjoff!
    Tjoff!
    Tjoff!

    Lämna en kommentar:


  • Naugthy
    svarade
    Poff!!!

    Lämna en kommentar:


  • Naugthy
    svarade
    Putt!

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Ploff!

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Puff.
    Senast redigerad av Jens A.; 11 April 2008, 09:57.

    Lämna en kommentar:


  • Robin_H
    svarade
    Heja! Jättebra inlägg!

    Lämna en kommentar:


  • Lilibet
    svarade
    Poff!

    Lämna en kommentar:


  • AquaGold
    svarade
    Håller med om att det är jättebra med nybörjarguider.. läste massa sånna olika artiklar innan jag drog igång mitt...och uppstarten gick bra. Herregud så nöjd man va då.. !!! Men samtidigt känner man sig faktiskt lite lurad.. riktigt så enkelt är det ju inte sen. Det som man VERKLIGEN skulle vilka ha är en felsökningsguide för vad som kan vara fel när fiskarna sen inte trivs och börjar dö även om man följer alla tips och råd man får i nybörjarguider. Så tips till er kunniga som är skrivsuga... skriv ett felsökningsschema från a till ö.. tex A, Alger.. Antal fiskar.. För många fiskar leder till att det här och det här händer .. och för få till detta och detta.. osv..
    Förstår givetvis att det inte är nått man gör på en kafferast.. men om nån börjar så kanske fler kan fylla på.. Önsketänkade kanske.. men DET skulle verkligen vara till stor hjälp. har läst artiklarna här många gånger om.. men de räcker inte till riktigt..

    Lämna en kommentar:


  • Grodlund
    svarade
    *bump*

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...