Hundfunderingar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #91
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Bara såg att någon nämnt Japansk Spets och de är ju bara underbara. Var allt jag ville säga. Carry on!
    Hehe, hmm, vad sägs om en Akita?

    Ursprungligen postat av Inger H
    Uppfödare brukar aldrig skriva valppriser på sina hemsidor. Häruppe kostar en valp från en registrerad och "seriös" uppfödare mellan 10-15000 kr.

    //Inger
    Ok, runt 10 har jag hört, men det varierar väl.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #92
      Nä, bara hennes dotter ibland. Ring till henne och kolla upp saker och ting, jag tror inte de har några valpar just nu...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #93
        Ursprungligen postat av ansjo
        Nä, bara hennes dotter ibland. Ring till henne och kolla upp saker och ting, jag tror inte de har några valpar just nu...
        Ok, tja, att de inte har valpar just nu gör inget, hundköpet ligger en liten bit framåt i tiden
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          #94
          Min syster gav 13 000 för sin labrador. Föräldrarna var extremt framgångsrika i jakt och utställning dock så kanske blev lite dyrare pga generna. Men det är väl där ungefär priserna hamnar.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #95
            Ok, ja, några fantastiska utställnings och vallningsgener är jag inte särskilt intresserad av.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #96
              Hmm, hur är det med Eurasier?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • AnnikaW
                • August 2003
                • 343

                #97
                Ursprungligen postat av Animaniac
                Hehe, hmm, vad sägs om en Akita?
                Jag har haft en Akita som såg ut nästan precis som denna( bild hämtad på nätet)

                Helt underbar, men också lite speciell. Inte en helt lätt hund att ha.
                Mycket vakt, mycket jakt, fysik som en elitgymnast. Otroligt snabb. Ganska reserverad mot främlingar. Gick inte alltid ihop med alla andra hundar.
                Lärde sig allt mycket lätt, men inget ämne för lydnad eller bruks.
                En mycket stolt och värdig hund.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #98
                  Ursprungligen postat av AnnikaW
                  Jag har haft en Akita som såg ut nästan precis som denna( bild hämtad på nätet)

                  Helt underbar, men också lite speciell. Inte en helt lätt hund att ha.
                  Mycket vakt, mycket jakt, fysik som en elitgymnast. Otroligt snabb. Ganska reserverad mot främlingar. Gick inte alltid ihop med alla andra hundar.
                  Lärde sig allt mycket lätt, men inget ämne för lydnad eller bruks.
                  En mycket stolt och värdig hund.
                  Ja, de är fina... Men nog för stora och starka för mig, och kräver nog en mer erfaren ägare. Har som sagt aldrig haft hund förr. Se´n antar jag att de är rätt stora och dyra i maten också.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • AnnikaW
                    • August 2003
                    • 343

                    #99
                    Jag glömde ju säga en annan viktig sak om min mycket älskade Akita;
                    En väldigt avslappad och typ loj hund, inomhus, eller när speciellt inget hände.
                    Skällde inte mycket heller. Hon vaktade dock mer än vad jag ville, och kunde då ta fram ett grovt skall som inte lät snällt.

                    Hur går det med dina hundköpartankar?

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av AnnikaW
                      Hur går det med dina hundköpartankar?
                      Tja, det är väl mest bara tankar än så länge, beroende på (brist på) ekonomi, och livssituationen just nu. Men jag har väl i det närmaste bestämt mig för finsk lapphund, eller eurasier.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • AnnikaW
                        • August 2003
                        • 343

                        Hej!
                        Har du kollat på Shiba Inu?

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ja, men har förstått det som att det är en ganska speciell ras, som kräver en fast hand?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • henrikl
                            • November 2012
                            • 639

                            Det var länge sedan jag hade hund nu men har haft 1 dobberman, 1 fox terrier och 1 rottweiler. Inte alla på en gång dock. Men det var trevliga hundar allihop. Även om jag kan sakna en hund är det ganska skönt att inte ha en... det räcker med fiskar och barn...
                            2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                            Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Hehe, tja, har inte barn, så kan ju skaffa hund istället Vare sig Dobermann eller Rottweiler känns väl särskilt aktuella för mig, även om kompisens rottisar gillade mig.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Mysigt med en liten valp.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...