blomgalningar!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

Jag hade ett gäng stora Eriostemmor, 4-5 st, men dom blommade aldrig och när jag läst mig till hur svåra dom är så slängde jag dom allesammans. Jag tycker inte bladen är tillräckligt snygga om det aldrig kommer en blomma också.
    Genast blev det bättre utrymme för de andra, fast det är fullt igen för länge sedan
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Linda_A
      • March 2005
      • 1479

Jag har gjort det samma. Men konstigt nog så har jag har inte direkt mera plats över heller. *S* Jag förstår inte alls hur det går till.
      //Linda

Kommentar

• miluhe
        • June 2006
        • 2090

blommor är jättefint men har inga gröna fingrar har något som jag inte vet vad dem heter i fönstren men lampor är mer lättskötta

Kommentar

• Morellen
          • November 2003
          • 4349

det var ingen knopp på Affinis "dark form" MEN nu har jag hittat en annan överraskning.
          Bifogade filer
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Morellen
            • November 2003
            • 4349

Ursprungligen postat av miluhe
            blommor är jättefint men har inga gröna fingrar har något som jag inte vet vad dem heter i fönstren men lampor är mer lättskötta
            Vete sjutton om lampor är så lättskötta? Skall bytas glödlampor i och matas med en massa ström...

Kommentar

• Linda_A
              • March 2005
              • 1479

Vad ska man med lampor till? *s*

Fast jag antar att det inte hade varit fel någon extra lampa i fönstern under vintern med. Fast det skjuter jag bort just nu. (för växternas skull alltså)

Morellen: ska bli väldigt kul att följa den knoppen!
              //Linda

Kommentar

• Morellen
                • November 2003
                • 4349

Linda; HUR stolt kommer man inte att vara om den faktiskt blommar?

Kommentar

• Linda_A
                  • March 2005
                  • 1479

Ursprungligen postat av Morellen
                  Linda; HUR stolt kommer man inte att vara om den faktiskt blommar?
                  Stoltast i stan självklart. Då är det du som är hoyaproffset.
                  //Linda

Kommentar

• Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

Chlorantan har redan nya knoppar!

Kommentar

• petnym
                      • May 2002
                      • 5028

Vad heter växten?

Tänkte passa på att fråga er i denna tråd:

Vad heter den lite brokiga växten i framkant/mitten på mitt regnskogsterrarie:
                      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

Kommentar

• Sonja
                        • October 2003
                        • 7357

Ursprungligen postat av petnym
                        Tänkte passa på att fråga er i denna tråd:

Vad heter den lite brokiga växten i framkant/mitten på mitt regnskogsterrarie:
                        http://www.pny.se/akvariedagbok/akva....php#Augusti14
                        Googla på fittonia, med bilder, så tror jag du får fram bilder på din planta. Om det är den så kallas den Åderblad på svenska.
                        Alltid nyfiken!

Kommentar

• svea
                          • February 2005
                          • 2476

Se på min Hoya Kerri! Jag som trodde att den växer långsamt! Här ser man hur fel jag hade!
                          Kan det vara en blomma som är på gång där högst upp? 2 små blad och en blomma?
                          Jag vet inte hur det ska se ut när blomman kommer. Finns här nån som har/har haft en blommande Kerri?
                          Bifogade filer

Mina bilder
                          Min zoon

Kommentar

• Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

Oj vilken vacker planta. Det är lite svårt att se men jag tror inte det är knoppar på gång upptill utan att det är ett nytt skott, att den delat sig spontant. Hoyorna gör så väldigt ofta på den högsta punkten av rankan när man leder den nerför spaljen. Om du kan fota den på närmare håll bara just överdelen kanske man kan säga säkrare vad det är.
                            Tänk vilka vackra blad kerrin har ändå. Jag har en minivariant, kanyakumariana, som är liten med hjärtformade blad som dessutom är något vågiga. Jättesöt
                            Alltid nyfiken!

Kommentar

• svea
                              • February 2005
                              • 2476

Sonja, jag har försökt men det blev inte så bra. Jag gör ett nytt försök.
                              De 2 små bladen är lika, och det andra ser annorlunda ut. Därför tänkte jag att det kunde vara en blomma i vardande.

Sänder en ny bild senare.
                              Ja, den är verkligen stilig och som den växt sen mars!

Mina bilder
                              Min zoon

Kommentar

• svea
                                • February 2005
                                • 2476

Här är en "sådärbild". Vad sägs, visst ser den annorlunda ut!
                                Bifogade filer

Mina bilder
                                Min zoon

Kommentar

Arbetssätt...