Fotbolls EM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    Jag tycker det här med att båda förlorarna i semin får brons är en helt riktig utveckling som pekar framåt. Nästa år kan man slopa finalen och ge båda guld och så vidare tills man når det optimala, alla får guld från början, alla blir nöjda och vi slipper allt trams.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av Bygert
      Jag tycker det här med att båda förlorarna i semin får brons är en helt riktig utveckling som pekar framåt. Nästa år kan man slopa finalen och ge båda guld och så vidare tills man når det optimala, alla får guld från början, alla blir nöjda och vi slipper allt trams.
      Hehe, anar jag lite ironi så här på morgonkvisten? Jag anser fortfarande, att eftersom man i andra sporter brukar spela om bronset, så bör man väl göra det även här? Och att vinna en bronsmatch känns nog bättre än att förlora en final. Då känns det ju mer som att vinna ett brons, istället för att förlora ett guld, man vinner liksom sin sista match i turneringen.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Hmm, den där straffen... Visst, hon blev stämplad, men hon förstärkte ju en aning. Domaren verkar inte riktigt vaken, som den norska "hörnan" som inte var en hörna, och när hon blåste frispark för Norge, när norskan trampade tyskan på foten, ramlade själv, och fick frispark.

        Och en krönikör i GP idag håller med mig, Sverige och Danmark borde spela bronsmatch.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Och TV4, var nå´nstans på fotbollskanalen.se kunde man se hyllningen av svenska landslaget? Den kunde gott ha visats i TV istället tycker jag.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Den där straffen kändes mer riktig... Men känns lite som om damlagen borde träna lite mer på straffar
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              En bra och spännande final där det bästa laget vann även om man kan tycka lite synd om Norge som missade 2 straffar (den första fick dom felaktigt, den andra var rätt dömd) och fick ett mål bortdömt för offside (vilket var rätt).

              Ett bra EM som förhoppningsvis har fört fram damfotbollens positioner lite grann i alla fall.

              Sedan gick ju mitt tippande rätt hyfsat eftersom jag i de 7 kvarts/semi/final-matcherna gissade rätt i 6 matcher. Minns en del här i tråden som inte ens trodde att Tyskland skulle ta sig vidare från kvartsfinalen
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Det var rätt lag som vann, tyvärr inte det som jag tippade, vilket hade varit bättre för den europeiska damfotbollen men sammantaget har ju hela arrangemanget varit en enda fest och en skjuts framåt som varit mycket roligt att följa.

                //Johan
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                Arbetssätt...