Fotbolls EM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #91
    Just handsituationen reagerade jag inte alls på - hands är ju alltid en svår bedömningsfråga. Däremot så var en linjedomaren fel ute vid ett flertal tillfällen och vinkade fel för offside flera gånger och missade även en rätt tydlig hörna.
    Men, skit samma - det är inte lätt att vara domare och så länge det inte är matchagörande så kan det väl kvitta.

    Tack för fotona Guy
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #92
      I TV ser man offside rätt så tydligt, svårare när man sitter 80 meter från situationen. Visserligen finns det många åskådare som kan se det, men inte jag. Den missade hörnan såg jag dock, fast på storbildsskärmen i repris.
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #93
        Tack för förklaringen om handsreglerna Guy, och fina bilder, som gör att man skulle velat vara där
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #94
          Ursprungligen postat av Animaniac
          Tack för förklaringen om handsreglerna Guy, och fina bilder, som gör att man skulle velat vara där
          Det var värt att vara där trots att man satt i solen c:a 3 timmar utan huvudbonad. Känns i skallen idag, har ju inget hår heller.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Erikderek
            • March 2013
            • 718

            #95
            Nu har det Isländskalandslaget anmälts för djurplågeri.

            EK
            Vardagsrum akvariet - Malawi
            Projekt; Ny generation - SA

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #96
              Ursprungligen postat av Erikderek
              Nu har det Isländskalandslaget anmälts för djurplågeri.

              EK
              Länsveterinären i Halland grep in när islänningarna ville ta med sig guldfisken hem. Den förbjöds att lämna Sverige och lämnades till en djuraffär i Malmö
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #97
                Trots att det inte är klart att Sverige går till final så är det redan sållt 40,000 biljetter till finalen på Friends Arena. Nu öppnar de upp de sista 10,000 platserna. Tala om intresse för damfotboll.
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #98
                  Ursprungligen postat av Guy Palm
                  Trots att det inte är klart att Sverige går till final så är det redan sållt 40,000 biljetter till finalen på Friends Arena. Nu öppnar de upp de sista 10,000 platserna. Tala om intresse för damfotboll.
                  Ja riktigt kul.
                  Annars en vettig tanke från början att dels spela på lite mindre arenor och sedan dessutom spärra av en del av finalarenan allt för att det skall se hyfsat fullt ut på läktarna för inget är ju tråkigare än en jättefotbollsarena som inte är fylld med åskådare. Vem kunde tro på denna publiksuccé - riktigt kul
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #99
                    Å andra sidan var det väl en problematik som togs upp på TV häromdagen, att en del av matcherna går på små arenor, så alla som ville gå på matcherna kunde inte få tag i biljetter? Vad jag förstod var intresset större än arenorna. Ge folk chansen att visa att de är intresserade Så länge matcherna går på små arenor för att man inte tror att intresset för damfotboll är så stort, så blir det ju aldrig större heller.

                    Norge - Spanien 2-0 i halvtid. Stackars Paredes får man nog säga
                    Senast redigerad av Shepard; 22 July 2013, 18:03.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Animaniac
                      Å andra sidan var det väl en problematik som togs upp på TV häromdagen, att en del av matcherna går på små arenor, så alla som ville gå på matcherna kunde inte få tag i biljetter? Vad jag förstod var intresset större än arenorna. Ge folk chansen att visa att de är intresserade Så länge matcherna går på små arenor för att man inte tror att intresset för damfotboll är så stort, så blir det ju aldrig större heller.
                      Jo men som sagt hellre fulla mindre arenor, än knappt halvfulla stora. Det hela har ju planerats efter hur stor publiken varit vid tidigare EM
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Jo men som sagt hellre fulla mindre arenor, än knappt halvfulla stora. Det hela har ju planerats efter hur stor publiken varit vid tidigare EM
                        Ja, men intresset kan ju ha ökat, när fler har fått upp ögonen för det Åtminstone här i Sverige verkar intresset stort, men man får ju anta att de försöker att alltid förlägga turneringarna i länder där intresset kan förväntas vara stort.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Rubberman
                          • March 2012
                          • 101

                          Marknadsföringen till detta EM måste varit superb. Taktiskt rätt att slumpa bort biljetter ( typ 50 spänn).
                          Bor i Växjö (tror att en stor faktor att bygga arenan var just detta faktum).
                          Tycker dock att skillnaden spelmässigt fortfarande är stor, känns som det saknas kraft i avsluten.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Jag tycker det är kul att inte bara Sveriges matcher drar mycket publik. Vad jag däremot ogillar är att TV4 väljer att lägga matcher på TV4 Sport när de lika gärna skulle kunna gå på TV4, alla har inte TV4 Sport. Åtminstone jag ser mycket hellre Danmark - Frankrike än det fåniga och skrikiga Lotta på Liseberg
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Så var den tredje semifinalisten klar - nämligen Norge. De vann ganska klart och rättvist även om de hade lite flyt genom att Spanien gjorde ett självmål och att Spanien blev "bestulna" på en straff
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Guy Palm
                                • March 2002
                                • 5720

                                Fotbolls EM

                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                Å andra sidan var det väl en problematik som togs upp på TV häromdagen, att en del av matcherna går på små arenor, så alla som ville gå på matcherna kunde inte få tag i biljetter? Vad jag förstod var intresset större än arenorna. Ge folk chansen att visa att de är intresserade Så länge matcherna går på små arenor för att man inte tror att intresset för damfotboll är så stort, så blir det ju aldrig större heller.

                                Norge - Spanien 2-0 i halvtid. Stackars Paredes får man nog säga
                                Som Kjell så riktigt påpekade bestämdes arenorna för ett och ett halvt år sedan. Ingen kunde då tro att intresset skulle bli så här stort. Att byta arena mitt under pågående mästerskap är omöjligt. Folk i Halmstad har fått visa att de är intresserade genom att förutom de som ser matchen live även visa den på storbildsskärmar på stora torg. I efterhand har man även fått tillstånd av UEFA att visa semifinaler och final på torget. Detta hade man inte fått göra om inte matcherna var utsålda.
                                Guy
                                ,Poecilia,SKS,GOC,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...