Fotbolls EM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #76
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Guldfisk Islands "vapen" mot Sverige - nja, si sådär kul http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17165481.ab
    Tja, vi har ju Peppe Älg, som känns som ett litet plagiat av den där tyska bläckfisken (Otto hette han va?), så varför inte en guldfisk Then again, varför nå´t av det...
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      #77
      Stackars guldfisk!
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #78
        Ursprungligen postat av Fanbyalperna
        Stackars guldfisk!
        Ja men islänningar har väl aldrig varit kända som djurvänner när det gäller vattenlevande varelser
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #79
          Snart startar uppladdningen inför matchen på stora torg i Halmstad.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #80
            Du får ha det så trevligt idag
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #81
              3-0 till Sverige efter 40 minuter spelade, bra så

              Men hur kan det bli hands när man får bollen hårt skjuten på armen/handen på en meters håll? Börjar de blåsa hands för så´nt, så finns ju risken att spelare medvetet börjar skjuta bollen på armen eller handen på motståndarna för att få frispark, eller ännu värre, straff. Minns jag fel nu, eller finns det inte en regel som säger att det måste antas vara medveten hands för att domaren ska blåsa?
              Senast redigerad av Shepard; 21 July 2013, 14:46.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                #82
                Härligt så långt, nu börjar det tuffa men med det offensiva spel Sverige kör känns det onekligen bra.
                Händerna skall hållas undan och inte ut och vifta, medveten eller omedveten hands spelar ingen
                roll om spelet påverkas.
                //Johan
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #83
                  Hon viftade inte särskilt vad jag kunde se, såg ut som en helt vanlig bollduell... Det är ju rätt naturligt att man använder armarna för att hålla balansen. Har för mig att jag hörde det sägas i nå´n match (inte detta EM) att domaren inte ska blåsa om det kan anses att spelaren som får bollen på handen/armen inte kunde undvika det.

                  Jaja, sak samma, Sverige är i semifinal Nu ska vi bara se om det blir Tyskland eller Italien. Kanske hugget som stucket, Tyskland har inte imponerat, och Italien har Sverige vunnit mot en gång redan.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    #84
                    Men hur kan det bli hands när man får bollen hårt skjuten på armen/handen på en meters håll? Börjar de blåsa hands för så´nt, så finns ju risken att spelare medvetet börjar skjuta bollen på armen eller handen på motståndarna för att få frispark, eller ännu värre, straff. Minns jag fel nu, eller finns det inte en regel som säger att det måste antas vara medveten hands för att domaren ska blåsa?[/QUOTE]

                    Du har helt rätt i att man inte skall blåsa för en oavsiktlig hands, men som sagt om man vinner fördel av sin oavsiktliga hands då skall det blåsas för straff eller frispark.
                    //Johan
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #85
                      Jo, så klart, men hon fick ingen fördel, hon blev t.o.m liggande efter att ha fått antingen bollen eller isländskans hand i ansiktet, hon hade själv ingen kontroll över var bollen tog vägen, den var för hård.
                      Senast redigerad av Shepard; 21 July 2013, 18:09.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #86
                        Riktigt bra match av Sverige i en halvtimme och sedan säkerhetsspelade de vilket räckte gott och väl. Nu blir det Tyskland i semifinal som jag tippade och nu hoppas jag bara att jag tippade fel i Sveriges semifinal (jag tippade att Tyskland skulle vinna).

                        Skall bli riktigt kul att se matchen IRL på Ullevi.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          #87
                          UEFA Women´s EURO Halmstad 2013

                          Nu tackar vi i Halmstad för oss och trots att vi har den minsta EM-arenan tror jag säkert att spelarna har gillat Halmstad. Mycket folk både på arenan och Fan Zoone. Nu lämnar vi över till Kjell och Göteborg som får fixa en finalplats. Jag både hoppas och tror att landslaget tillsammans med göteborgspubliken fixar det. En sak är dock säker, detta EM kommer att gå till historien som det absolut bästa EM-arrangemang hittills. Mycket folk på alla arenor och fint väder. Hoppas att detta blir ett riktigt lyft för svensk damfotboll.
                          Bifogade filer
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Fanbyalperna

                            • September 2005
                            • 752

                            #88
                            Roligt att se de fina bilderna. Det verkar ha varit en riktig folkfest i Halmstad. Bra reklam för staden.
                            Har inte alltid rätt, men fel ibland

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              #89
                              Ursprungligen postat av Fanbyalperna
                              Roligt att se de fina bilderna. Det verkar ha varit en riktig folkfest i Halmstad. Bra reklam för staden.
                              Vi Halmstadsbor är faktiskt rätt stolta över att inom loppet av tre veckor först fått vara med om SM-veckan och sedan EURO 2013
                              På bild: Charlotte Kalla
                              Bifogade filer
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              • Guy Palm
                                • March 2002
                                • 5720

                                #90
                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                3-0 till Sverige efter 40 minuter spelade, bra så

                                Men hur kan det bli hands när man får bollen hårt skjuten på armen/handen på en meters håll? Börjar de blåsa hands för så´nt, så finns ju risken att spelare medvetet börjar skjuta bollen på armen eller handen på motståndarna för att få frispark, eller ännu värre, straff. Minns jag fel nu, eller finns det inte en regel som säger att det måste antas vara medveten hands för att domaren ska blåsa?
                                Det är en bedömningsfråga, reglerna är kanske lite tvetydiga:
                                Hands
                                Alla hands är inte bestraffningsbara vilket många tror. Följande hands ska bestraffas med frispark alt. straff:
                                - Avsiktlig hands (när spelaren avsiktligt stoppar bollens framfart).
                                Avsiktlig hands ska även rendera i gult kort.
                                - Skyddshands (när spelaren instinktivt drar upp händerna för att skydda sig)
                                - När en spelare som har armen i en för situationen onaturlig vinkel får bollen på
                                handen/armen.

                                Det ska alltså inte blåsas frispark när en spelare som har armen intill kroppen eller i en naturlig vinkel får bollen på handen/armen.
                                Guy
                                ,Poecilia,SKS,GOC,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...