Fotbolls EM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Oj vilken skräll - Danmark som gick vidare med lottens hjälp och väl ännu inte vunnit någon match slog ut det Frankrike som övertygat mest i turneringen och som vunnit allt tidigare.
    Riktigt kul med 3 nordiska lag i semifinalen även om det kanske varit bättre för damfotbollens popularitet att fler sydeuropeiska lag gått vidare.

    Denna match var också den enda match jag tippade fel på i kvartsfinalen.

    Nu ser jag fram emot semifinalen
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      Danmark - Norge i semifinal, vem hade trott det ? Blir en riktig publikmatch. Fast egentligen skall ett lag inte kunna gå till kvartsfinal utan att vinna någon match under ordinarie tid. 1 förlust och tre oavgjorda. Vidare med hjälp av lottning och straffar.
      Senast redigerad av Guy Palm; 23 July 2013, 05:55.
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Hehe, om bara Sverige gör sitt jobb mot Tyskland, kan det ju bli en nordisk trippel i topp
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Nåväl det lär nog inte bli 3 lag i finalmatchen

          Lite dråpligt i alla fall att det sas att Sverige hade gynnats av lottningen så att de därigenom inte skulle behöva möta vare sig Frankrike eller Tyskland innan finalen!!!!!!!!!
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Nåväl det lär nog inte bli 3 lag i finalmatchen
            Nej, men de som förlorar sina semifinaler får väl spela bronsmatch mot varandra? Jag gissar Sverige - Norge i final, och Danmark - Tyskland i bronsmatchen.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av Animaniac
              Nej, men de som förlorar sina semifinaler får väl spela bronsmatch mot varandra? Jag gissar Sverige - Norge i final, och Danmark - Tyskland i bronsmatchen.
              Någon bronsmatch lär det inte vara - utan det är final på söndag.

              Sedan lär det vara Sveriges svåraste match imorgon - mot Tyskland. Tyskland är ju förstasidat och även om de inte övertygat så mycket tidigare i detta EM så har de bara förlorat en match och det var en match där de skulle tjäna på att förlora (trodde de och vi) och därför knappast satsade för fullt. Deras mästerskapsstatisk gentemot Sverige är ju förkrossande - men nu är det en ny match och bara de inte får in ett mål i början så kanske Sveriges respekt gentemot dom släpper lite.

              Jag tippar Tyskland och Norge i final - men hoppas så klart att Sverige vinner och jag skall i alla fall göra mitt för att heja fram dom på Ullevi imorgon.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Tja, nå´n måste ju komma på tredjeplatsen, och ta bronset, hur som helst. Det brukar ju lösas genom att de två som förlorar sina semifinaler möter varandra. Eller tänker de lotta där också?
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Delad tredjeplats
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Delad tredjeplats
                    Mysko
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

                      Ursprungligen postat av animaniac
                      mysko
                      uefa
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Mysko
                        Nja, inte heller 2009 i Finland var det väl någon bronsmatch
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Nja, inte heller 2009 i Finland var det väl någon bronsmatch
                          Mysko i alla fall Jag menar, i hockey-VM spelar man ju bronsmatcher, och det gör man väl i fotbolls-VM också, i alla fall på herrsidan? Rent allmänt så brukar väl idrott, både lagidrott och individuella idrotter, funka så att ettan får guld, tvåan får silver, och trean får brons. Är det ett försök att göra semifinalerna mer spännande? Vinn, annars blir ni garanterat utan medalj?
                          Senast redigerad av Shepard; 23 July 2013, 17:46.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Inte heller i herrarnas EM 2012 spelades någon bronsmatch så på detta sätt har det varit tidigare.

                            Trots allt så är det förlorarnas match som sällan brukar dra någon större publik
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Nu börjar det dra ihop sig - ser fram emot kvällens match
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ja, och jag tror Sverige kan klara det. De säger att Sverige inte har slagit Tyskland på 18 år (om jag minns rätt), men å andra sidan har Tyskland inte imponerat den här turneringen, vilket däremot Sverige har gjort. Om jag inte minns fel så var det väl längese´n nå´n överhuvudtagen slog Tyskland, tills häromdagen, det var väl Norge som slog dem då? Så det känns inte riktigt som samma Tyskland längre. Sverige å sin sida känns bättre och solidare än tidigare.

                                Och Pia Sundhage verkar ha fört in spelglädje, och en känsla av att det är kul att spela fotboll, i laget, och med en så´n stämning i laget kan man nog gå långt.
                                Senast redigerad av Shepard; 24 July 2013, 14:42.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...